گفت‌وگو با حدیث میرامینی، بازیگر سریال «در جست‌و‌جوی آرامش»

صبرم برای یک نقش خوب جواب داد

حدیث میرامینی برای اولین بار در سریال هویت بازی کرد، اما با مجموعه دلنوازان و ایفای نقش روشنک در میان مخاطبان تلویزیون به شهرت رسید. او تا امروز در تعدادی تله‌فیلم، سریال و فیلم سینمایی بازی کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۴۹
صبرم برای یک نقش خوب جواب داد

از کارهای تلویزیونی او می‌توان به سریال‌های همه چیز آنجاست، گیلعاد، گل‌های گرمسیری، شب می‌گذرد، ساختمان پزشکان، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سراب، زن بابا، خداحافظ بچه، ستایش 2، نیاز و زعفرانی اشاره کرد. میرامینی این روزها بازی در مجموعه در جست‌و‌جوی آرامش را به کارگردانی سعید سلطانی روی آنتن شبکه پنج دارد. او در این سریال، نقش یک زن آسیب دیده به نام نگین را بازی می‌کند که با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. به بهانه بازی در این سریال با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

حدیث میرامینی در کارهای تلویزیونی به عنوان یک دختر فعال و پر شر و شور دیده شده، اما در این مجموعه نقش یک زن آسیب‌دیده را بازی می‌کند. چطور چنین نقشی را پذیرفتید؟

متفاوت بودن این نقش نسبت به دیگر نقش‌هایم باعث شد تا آن را قبول کنم و این مساله سهم زیادی در انتخابم داشت. برایم خوشحال‌کننده بود نقشی به من پیشنهاد شود که شبیه دیگر نقش‌هایم نباشد‌. شخصیت نگین پر از چالش است و هر چه قصه جلوتر برود، متوجه می‌شوید که چقدر نقش نگین عجیب و غریب است. این نقش جزو شخصیت‌هایی است که مخاطب کمتر در تلویزیون دیده‌. همه این موارد در انتخابم تاثیر زیادی داشت.

کدام یک از ویژگی‌های نگین را دوست داشتید؟

نگین یک دختر آسیب دیده است و با جلورفتن قصه متوجه درگیری او در زندگی و همچنین بیماری اش می‌شوید. حالت‌های نگین نرمال نیست و افرادی مثل او در جامعه زیاد هستند. ما باید یاد بگیریم قبل از این که نگین‌ها را درمان کنیم، طرز برخوردمان با آنها صحیح باشد، چون این افراد خیلی آسیب‌دیده و شکننده هستند و با کوچک‌ترین تلنگر ممکن است یک فاجعه بزرگ به وجود بیاورند. از این که چنین نقشی را قرار بود در مجموعه در جست‌و‌جوی آرامش بازی کنم، خوشحال بودم؛ چون مدت‌ها منتظر چنین نقشی بودم. با خودم تصمیم گرفتم اگر قرار باشد گزیده کاری کنم، نقش‌های ویژه را بپذیرم.

برای شخصیت نگین ما به ازایی هم داشتید؟

می‌بینید که نگین قرص مصرف می‌کند. قبل از این که نقش را بازی کنم، به لحاظ پزشکی تحقیق کردم که آیا امکان دارد فردی به خوردن قرص ضد افسردگی اعتیاد پیدا کند و به یک بیماری رسیدم که به خاطر وسواس،‌ اعتیاد به وجود می‌آید. من ما به ازایی نداشتم، اما لایه به لایه به این نقش رسیدم و آن را پیدا کردم.

این سریال جزو کارهای پر بازیگر است و برای نقش‌ها بازیگران حرفه‌ای انتخاب شده‌اند. نگران این مساله نبودید که شخصیت نگین در میان این شخصیت‌ها گم شود؟

نه، به هیچ عنوان نگران نبودم. اتفاقا برایم دلنشین بود که کنار حرفه‌ای‌ها بازی می‌کنم. آقای مهدی هاشمی دیالوگی را سر این مجموعه به من گفت که برایم خیلی لذت‌بخش بود. او گفت نگین، موتور این قصه است. از حضور حرفه‌ای‌ها در کار هیچ واهمه‌ای نداشتم. شخصیت من طوری است که وارد ماجرا می‌شوم و ترسی ندارم.

بازی کردن کنار حرفه‌ای‌ها برایتان چه تجربه‌ها و داشته‌هایی به همراه داشت؟

طبیعی است که خیلی لذت‌بخش و دوست داشتنی بود. شخصا علاقه‌مند هستم از تجربیات پیشکسوتان استفاده کنم و ثانیه به ثانیه این مجموعه برایم سرشار از تجربه بود. همبازی بودن کنار استادان را خیلی دوست دارم و سعی می‌کنم از آنها یاد بگیرم. یکی از فواید بازی کردن در کنار بزرگان این است که کار آسان‌تر می‌شود، زیرا نه تنها خودشان بازی خوب و روانی دارند، بلکه به بقیه هم کمک می‌کنند تا نقش‌هایشان را خیلی بهتر بازی کنند.

نقش نگین را با نگاه حرفه‌ای انتخاب کردید یا حسی؟

راستش من آدمی احساساتی هستم. با این حال وقتی کاری پیشنهاد می‌شود، قبل از خواندن فیلمنامه همه حرف‌هایم را می‌زنم که داستان چیست و نقش چگونه است... همان طور که می‌گویند، جنگ اول به از صلح آخر است. به همین دلیل، ابتدا همه چیز را مشخص می‌کنم. من قبل از بازی در مجموعه در جست‌و‌جوی آرامش با سعید سلطانی تجربه همکاری داشتم. سلطانی جزو کارگردانان حرفه‌ای است و کار با او برای هر بازیگری لذت‌بخش است. آقای آشتیانی‌پور هم تهیه‌کنندگی سریال را به عهده داشتند که بسیار مسلط بر کار بودند. عوامل جلو و پشت دوربین همه از حرفه‌ای‌ها انتخاب شده بودند. بنابراین با نگاه منطقی انتخاب کردم، اما بعد که وارد سریال شدم، با جان و دل کار کردم و انرژی گذاشتم.

چقدر دغدغه کلیشه نشدن دارید؟

مدت‌هاست درگیر چنین مساله‌ای هستم. شاید باور نکنید، اما در این مدت، کارهای زیادی را رد کردم تا یک نقش خوب را بپذیرم. خدا را شاکرم که صبرم جواب داد و یک نقش متفاوت کار کردم. امیدوارم کارگردانان با تماشای مجموعه در جست‌و‌جوی آرامش بدانند که من قابلیت‌های دیگری هم دارم و نقش نگین تا حدودی بخشی از این قابلیت‌ها را نشان می‌دهد. امیدوارم پیشنهادها به سمت نقش‌های متفاوت و نه شبیه نگین باشد، چون دلم می‌خواهد ظرفیت‌های دیگرم را در عرصه بازیگری نشان بدهم.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها