معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در فضای سیاسی داخلی امروز دیگر کسی دیگری را متهم نمی‌کند گفت: یادمان نرفته در همین مجلس علیه رئیس و خانواده او سی‌دی پخش می‌کردند، آن هم نه از طرف یک فرد عادی بلکه از طرف رئیس‌جمهور!
کد خبر: ۱۰۶۲۷۱۵
صحبت های جالب جهانگیری در دفاع از کابینه با یادآوری یک خاطره

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در فرصت 26 دقیقه‌ای خود برای دفاع از وزرای پیشنهادی دولت با بیان اینکه با یاداوری دیدار گذشته خود با نمایندگان مجلس در پارلمان گفت: آن موقع وضعیت انقدر سنگین بود که جرات می‌خواست بگوییم که در این مسیر می‌خواهیم گام برداریم. 4 سال از آن زمان گذشت و دستاوردهای قابل افتخاری در این دوره رقم خورده است.

وی افزود: ما به فضل الهی علی‌رغم همه محدودیت‌ها در بخش سیاست خارجی امروز به نقطه‌ای رسیدیم که به دولت اعتراض می‌شود که شما منابع خارجی زیادی به کشور وارد نکردید. شما در منطقه خاورمیانه که گروه‌های تکفیری اهدافی را دنبال می‌کنند مسائلی را حفط کردید. دیگر بحث ایران‌هراسی وجود ندارد. ما به یک توافق مهم رسیدیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما دیگر از فصل 7 شورای امنیت خارج شدیم و دیگر مخل صلح جهانی تلقی نمی‌شویم و رئیس‌جمهورمان در سازمان ملل پیشنهادی داده و آنجا مورد تایید همه قرار گرفته است. در فضای سیاسی داخلی امروز دیگر کسی دیگری را متهم نمی‌کند. نیروهای انقلاب دور هم جمع شده‌اند، هدف مشترک را دنبال می‌کنند هدف پیشرفت کشور است. یادمان نرفته در همین مجلس علیه رئیس و خانواده او سی‌دی پخش می‌کردند، آن هم نه از طرف یک فرد عادی بلکه از طرف رئیس‌جمهور! اما امروز سه قوه برادرانه در یک راستا و یک جهت کار می‌کنند، البته ممکن است نقدهایی هم به هم داشته باشیم. اتحاد خوبی بین هنرمندان و اصحاب هنر برقرار شده است. در بخش اقتصادی خوشبختانه در سال اول دولت یازدهم مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و این سیاست‌ها شده نقطه قوت برای پیشرفت کشور.

جهانگیری با یادآوری رشد منفی 6.8 درصدی قبل از آغاز به کار دولت یازدهم اظهار داشت: این رشد منفی با همت دولت به 12 درصد مثبت رسید. آقای زنگنه یکی از کارهای مهمی که انجام داد تمرکز روی پارس جنوبی بود و امروز به نقطه‌ای رسیده است که با قطر به طور مساوی برداشت می‌کنیم و حتی بیشتر از قطر برداشت می‌کنیم. در بخش گازرسانی گفته شده دولت به روستاها کمتر توجه کرد. خیر، بخش اعظمی ارز روستاها در این دولت گازرسانی دشه است.

وی ادامه داد: چند سال پیش شش میلیون تن گندم وارد می کردیم اما حالا در فکر این هستیم که چگونه 3 میلیون تن گندم مازادمان را به سایر کشورها صادر کنیم؟ طرح سلامت و بیمه کردن مردم در همین دولت به انجام رسید. من عید سال 93 به بیمارستانها رفتم و کمتر کسی را دیدم که از وضعیت بیمارستان‌ها و هزینه‌های درمانی راضی باشد همه شکایت داشتند و انتقاد می کردند اما خدا را شاهد می‌گیرم که عید سال 94 که مجددا به بیمارستانها سر زدم کسی نیامد بگوید که وضع خراب است یا مشکلات در زمینه انجام اقدامات درمانی فراوان است. همه می‌گفتند وضعیت بهتر شده و پول کمتری برای درمانمان پرداخت می‌کنیم.

جهانگیری در ادامه سخنان خود در دفاع از کابینه دوازدهم به برنامه‌های هیئت دولت برای رفع معضلات کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل پیش روی دولت مسئله بیکاری به خصوص بیکاری جوانان تحصیل کرده است. یادمان نمی‌رود در یک دوره هشت ساله خالص ایجاد شغل در کشور صفر بود، اما در دولت یازدهم سالانه تا 600 هزار شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه دولت دوازدهم خود را موظف می‌داند حداقل یک میلیون شغل در سال ایجاد کند. ایجاد شغل به سرمایه‌گذاری، منابع، امنیت سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی و توانمندسازی این بخش نیاز دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه یکی از منابعی که می‌تواند به ایجاد شغل به دولت کمک کند، نظام بانکی است، گفت: اصلاح نظام بانکی ازسال گذشته شروع شده و در این دولت ادامه پیدا می‌کند.

جهانگیری افزود: منابع خارجی موضوع مهم دیگری است که در بحث اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد. دوستانی که می‌گویند برجام چه کار کرده، امروز برای نقل و انتقال منابع پولی از طریق سیستم بانکی مشکلی نداریم. پول نفت‌مان را به راحتی می‌توانیم از طریق منابع بانکی جابجا کنیم و برای اولین بار پس از انقلاب توانستیم هواپیمای ایرباس خریداری کنیم.

وی ادامه داد: خودروسازهایی که با ناز به ایران می‌آمدند، الان به دنبال انعقاد قرارداد با خودروسازهای داخلی هستند، قرارداد توتال در شرایطی بسته شد می‌گفتند که ایران حق ندارد با شرکتی بیش از 20 میلیارد دلار قرارداد انعقاد کند، اما آقای زنگنه در این شرایط توانست چنین قراردادی منعقد کند و برگ دیگری از پیروزی‌های ملت ایران را رقم زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها