رییس فراکسیون امید مجلس ضمن حمایت کلی از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: دولت باید در حوزه فرهنگی به سند بنیادین نظام آموزشی و پرورشی کشور توجه ویژه داشته باشد، بعلاوه انتظار داریم هر چه زودتر رییس جمهور وزیر علوم و تحقیقات را هم به مجلس معرفی کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۳۵
دولت به حضور زنان در کابینه توجه کند/ اهتمام ویژه به حقوق شهروندی و سند بنیادین آموزشی کشور

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا عارف با بیان اینکه دولت می توانست وزیران بهتری را هم به کابینه معرفی کند، افزود: عدم حضور وزیر زن در کابینه یکی از ایرادات وزرای پیشنهادی به مجلس است.

وی تصریح کرد: خط مشی اعلامی دولت در مجلس بیانگر آن است که نگاه دولت به مشکلات و مسایل کشور مطلوب بوده و از این جهت از دولت تشکر می کنم.

عارف در ادامه به 16 بند برنامه روحانی در دولت جدید اشاره کرد و عنوان داشت: تامین منافع ملی- تعامل با دنیا- مبارزه با فساد- حمایت از جوانان و... نشان دهنده توجه ویژه دولت به اسناد بالا دستی نظام است.

وی افزود: در این رهگذر امید است بیش از گذشته به اقتصاد مقاومتی- اصل 44 و برنامه ششم توسعه توجه شود و این یکی از وظایف ذاتی سازمان برنامه و بودجه بوده تا شاخص های کمی در این خصوص را با هماهنگی میان دولت و وزرا تدوین شود.

رییس فراکسیون امید مجلس نگاهی به برنامه دولت در عزم اصلاح ساختار اقتصادی کشور کرد و گفت: ریشه مشکلات کشور در مباحث اقتصادی ما خلاصه می شود و اشتغال زایی و دست یابی به ثبات اقتصادی و توجه به بخش خصوصی از جمله مورادی که دولت باید به آنها اهتمام ویژه داشته باشد چرا تقویت بخش خصوصی به مثابه موتور محرکه توسعه اقتصادی تلقی می گردد.

وی تصریح کرد: برای اولین بار دولت بحث اصلاح ساختار حوزه انرژی را در برنامه خود قرار داده که این امر مطلوب ارزیابی می شود اما باید دانست اصلاح نظام بانکی کشور از موضوعات واجب اقتصاد کشور است.

عارف لزوم اصلاح نظام مالیاتی کشور را از دیگر ضروریات عرصه اقتصادی کشور بشمار آورد و گفت: امروز فرار مالیاتی یکی از معضلات بزرگ بوده که این میزان تا 60 درصد هم به ثبت رسیده است.

وی برنامه دولت در تک نرخی کردن ارز را به نفع حوزه اقتصادی کشور دانست و افزود: ما در گذشته این تجربه خوب را داشتیم و امیدواریم در کنار این مهم جذب سرمایه خارجی و داخلی- بهبود فضای کسب و کار در اولویت قرار گیرد. دولت موظف است برای تامین وحمایت تولید و اشتغال و رونق صنعت، سالانه 65 میلیارد دلار سرمایه خارجی کسب کند.

این نماینده مجلس گفت: امروز دسترسی آزاد به اطلاعات از مطالبات جدی مردم تلقی شده و در چارچوب حقوق شهروندی توصیه می کنیم دولت جدید در جهت مبارزه با فساد این زمینه را برای شهروندان کشور بوجود آورد.

عارف در خصوص کوچک شدن دولت آینده خاطر نشان کرد: تا حد امکان دولت دوازدهم باید با تقویت بخش خصوصی تصدی خود را در امور جاری کشور کاسته و نهادهای غیر دولتی را در توسعه کشور مشارکت دهد.
عارف پیرامون کابینه جدید هم اظهار کرد: خوشبختانه چهرهای کارآمد چهار سال گذشته دولت در این کابینه هم ابقا شدند ضمن اینکه چهره های جدید هم از سوابق کاری خوب و ارزشمندی برخوردار هستند اما عدم معرفی وزیر علوم چندان مطلوب به نظر نمی رسد. لذا با توجه به آغاز سال تحصلی دانشگاه ها شایسته است رییس جمهور هر چه سریعتر وزیر این وزارت خانه کلیدی را به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: توزیع عادلانه فرصت ها برای ارتقا زندگی مردم- توجه به تامین اجتماعی –مدیریت آسیبهای اجتماعی- نگاه ویژخ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید از دغدغه های جدی دولت روحانی منظور شود.

عارف با اشاره به برنامه دولت در سیاست خارجی ابراز داشت: طبق فرمایشات رهبری در مرام تنفیذ باید اولویت ما در سیاست خارجی تقویت مناسبات با همسایگان باشد و با دنیا تعال سازنده ای داشته باشیم که خوشبختانه دولت در این خصوص هم برنامه دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با رای بالایی که مجلس به وزرای پیشنهادی می دهد دولت جدید هر چه زودتر آغاز به کار کرده و در چهار سال آتی عملکرد خوبی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها