به گزارش جام جم آنلاین به نقل از برنا، علی اکبر ولایتی در مراسم معارفه دکتر ابطحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد و تکریم دکتر طباطبایی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی آزاد ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه آزاد این روزها محل تحول و کارهای مثبت در راستای پیشرفت است و طبیعی است این دانشگاه با این وسعت نیازبه بررسی و تلاش در راستای ارتقای کیفی دارد.

وی ادامه داد: هدف دانشگاه آزاد این است که در همه جای ایران جوانان به تحصیلات عالیه دسترسی داشته باشند و این موضوع در حد امکان در اختیار همه قرار بگیرد.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است گاهی به نظر بیایید توسعه کمی بیش از حد ضرورت در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده ولی دلیل آن اقبال مردم و در دسترس قرار گرفتن امکانات دانشگاهی با حداقل هزینه بوده است. البته در این بین ممکن است گاهی توسعه کمی موجب غفلت از توسعه کیفی شود .

وی افزود: در هر نقطه ای که مردم در خواست کرده اند و امکانات خواستند دانشگاه آزاد از ایجاد رشته یا واحد دانشگاهی دریغ نکرده است اما ارتقای کیفی هم لازم است و هم زمان بر است.

دکتر ولایتی با اشاره به اینکه هر اندازه در حوزه علوم پزشکی فعالیت کنیم ، کفاف نیازمندی‌ها و در خواست‌های مردم را نمی‌دهد گفت: در این زمینه مدتی دکتر طباطبایی در راس فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی آزاد بودند و دکتر باقر لاریجانی نیز در مقاطعی کارهای ارزنده انجام دادند و امروز شاهد این هستیم که دکتر ابطحی به عنوان فردی فرهیخته در حوزه علوم پزشکی از سوی دکتر رهبر در این زمینه معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم سازماندهی مناسب و هماهنگی در دانشگاه ها صورت گیرد به طوریکه اموزش دانشجویان پزشکی در ایران در شهرهای مختلف تفاوت کیفی نداشته باشند.

دکتر ولایتی در ادامه با بیان اینکه مطمئنا دکتر سید علی ابطحی که از سال ۵۲ در خدمتتشان بودیم و جزو افراد پرکارو پر تلاش هستند ،ضمن جایگزینی بجای دکتر طباطبایی با شرح و بسط بیشتری در شرح وظایف ادامه کار خواهند داد، افزود: امیدواریم این انتخاب موجب انسجام و هماهنگی در نیازمندی های جامعه پزشکی و علوم پزشکی باشد و بیمارستان فرهیختگان هم که آغاز به‌کار کند می‌تواند به درمان و آموزش و پژوهش کمک کند.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: نفس تاسیس دانشگاه آزاد و سرعت پیشرفت ان جزو افتخارات جمهوری اسلامی است.لذا توقع داریم دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد و دانشکده‌های زیرمجموعه آن حرف اول را در کشور بزنند و امیدواریم در این زمینه رقابت مشروعی با دیگر دانشگاه های کشور داشته باشیم.