وزیر پیشنهادی فناوری و ارتباطات گفت: 12 سال است که بخش فناوری و اطلاعات مورد غفلت قرار گرفته، به طوری که علاوه بر غفلت، مقابله با تکنولوژی و فناوری هم صورت گرفته است. اگر زمانی که 3G و 4G وارد کشور ما شدند را با کشورهای دیگر مقاسه کنیم 12 سال غفلت دیده می شود که بخشی از شرایط تحقق این امر نبود سرمایه‌گذاری و بخشی از آن به خاطر مقابله با تکنولوژی بود.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۹۴
وزیر پیشنهادی ارتباطات: 12 سال از فناوری دنیا عقب هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین،محمدجواد آذری‌جهرمی در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی ایران، گفت:دنیای مجازی فرصت و تهدید را به همراه خود دارد؛ برنامه ما این است که از فرصت ها استفاده کنیم و تهدیدها را دفع کنیم. باید بتوانیم شغل ایجاد کنیم و از این طریق فرهنگ ارتقا پیدا کند. در روایات نیز به این امر توجه شده است که از دری که فقر وارد شود دین خارج می ‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به وعده دولت برای ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در کشور، گفت: از وعده ای که رییس جمهوری دادند ۱۰۰ هزار شغل برای بخش ICT خواهد بود. یکی از مهمترین شاخص ها در فناوری دسترسی راحت به بازار است. در حالی که در برخی از مناطق روستایی سرویس های ما سرویس های مطلوبی نیست. به طوری که تعهد داده شده سرعت را ۲۰ مگابایت بر ثانیه برسانیم.

او گفت: توسعه دسترسی در ابتدای کار دولت با چالش‌ها و محدودیت‌هایی حتی در حوزه فقهی مواجه بود، اما دولت تاثیرگذاری این حوزه را می‌دانست و رهبر معظم انقلاب نیز به دکترین این امر توجه داشتند.

وزیر پیشنهاد فناوری در رابطه با قانون کپی رایت در کشور گفت: قانون کپی رایت برای سال ۱۳۴۸ است که در تجارت الکترونیکی تطبیق داده شده است، اما وقتی به محاکم قضایی مراجعه می شود، متوجه می شویم این قانون کفایت لازم را ندارد. اگر قرار است اقتصاد دیجیتال در کشور شکل بگیرد باید مشکل حریم خصوصی حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها