نماینده مردم پاوه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

اصلاح در نحوه برخورد با کوله بران/ بیمه کوله بری در آستانه تصویب

نماینده مردم پاوه ضمن انتقاد از نحوه برخورد با کوله بران در نقاط مرزی کشور گفت: فرماندار منطقه بعنوان رییس شورای تامین باید ضابطین قضایی در نحوه برخورد با کوله بران را توجیه کند تا در مبارزه با قاچاق کالا مرّ قانون اجرا شود چون برخورد قهری به نفع دولت و مردم نیست.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۹۹
اصلاح در نحوه برخورد با کوله بران/ بیمه کوله بری در آستانه تصویب

شهاب نادری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین ،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: همانگونه که ایشان فرمودند منظور از مبارزه با قاچاق، مقابله با کوله برانی که جز اینکار منبع درآمدی برای معاش ندارند نیست و باید در مبارزه با قاچاق کالای سازمان یافته جدیت به خرج داد.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس گفت: ما ایمان داریم نیروهای خدوم انتظامی قصد مقابله با ورود قاچاق کالا به کشور دارند اما در نحوه برخورد با کوله بران ماموران با قوانینی همچون استفاده از اسلحه توجیه شوند.

وی در خصوص تذکر اخیر خود در این رابطه به وزارت کشور، تصریح کرد: فرماندار منطقه بعنوان رییس شورای تامین موظف است ماموران انتظامی را توجیه کرده و آنها را با قوانین مرتبط این حوزه آشنا سازد. لذا ما از وزیر کشور انتظار داریم پیرامون این موضوع به فرماندار تذکر دهند تا در آموزش پرسنل ناجا کوشا باشد.

نادری با تاکید به مشکلات معیشتی ساکنین نقاط مرزی کشور خاطر نشان کرد: در جایی که دولت زیرساختی برای مردم فراهم نکرده و یک کارخانه برای اشتغال جوانان احداث نشده، اقدامات قهری با کوله بران به نفع دولت و مردم نیست.

در ادامه از نادری در خصوص اقدامات برای امور بیمه‌ای و ساماندهی شغلی کوله بران سوال کردیم که وی پاسخ داد: بنده جز نمایندگانی بودم که این طرح را در مجمع نمایندگان مرزی مطرح کردم و در این رابطه 180 امضا جمع آوری شد. طبق این طرح باید بیمه کوله بری شکل گرفته و ورود و خروج آنها سازمان دهی شود.

این نماینده مجلس اجرای این طرح را علاوه بر کمک به نظام مند شدن امر کوله بری، ایجاد آرامش و ارتقای سطح امینت در منطقه دانست و گفت: مرزنشیان پاسدار و نگهبان خاک زرخیز جمهوری اسلامی ایران هستند و امید است با تعیین تکلیف کوله بران گام مثبتی در مبارزه ساختارمند با قاچاق کالا و ارز برداشته شود.

به گفته نادری طرح بیمه کوله بران شهرهای مرزی هم اکنون در مرحله بررسی مرکز پژوهشهای مجلس قرار گرفته و با توجه به نظر مساعد دولت در این خصوص ان شاالله این طرح عملیاتی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها