دبی از جمله شهرهای پیشرو در عرصه تکنولوژی دنیاست که سیاستمدارانش همواره تلاش دارند آن را به تازه ترین دستاوردهای آینده نگرانه مجهز نمایند. در همین راستا اوایل سال جاری میلادی بود که شیوخ دبی از برنامه های خود برای همکاری با یک استارتاپ آلمانی به نام Volocopter به منظور ورود ماشین های پرنده به ناوگان تاکسی رانی آن خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۸۳
پرواز تاکسی‌های پرنده در آسمان دبی یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، در ادامه برنامه‌های دبی برای عملیاتی سازی این طرح به روز رسانی شد و حالا به لطف سرمایه گذاری ۲۵ میلیون یورویی مرسدس بنز، شرکت سرمایه گذار Lukasz Gadowski و برخی دیگر از وزنه های این صنعت روی Volocopter، پروژه مذکور یک گام دیگر به جلو حرکت کرده است.

Florian Reuter مدیرعامل Volocopter در این باره گفته است:

تعهد مالی قوی سرمایه گذران جدید ما نشانه و گواه خوبی است بر اطمینان این شرکت ها از رشد بازار نوظهور وسایل حمل و نقل الکتریکی (که به صورت عمودی از زمین بلند می شوند و فرود می آیند) که قرار است به عنوان تاکسی های هوایی شخصی مورد استفاده قرار بگیرند.

در اینجا لازم است اشاره نماییم این استارتاپ مدت هفت سال است که روی ایده ساخت تاکسی های پرنده کار می کند و ماشین پرنده Volocopter 2X با دو صندلی که توانایی پرواز خودکار هم دارد نسل دوم محصول آن به شمار می رود.

اما تاکسی خودران بعدی این شرکت قرار است که درست مانند دیگر سرویس های اشتراک گذاری ماشین آغاز به کار کند؛ یعنی مسافری درخواست سرویس آنی می کند و بعد تاکسی به سمت موقعیت وی حرکت خواهد کرد.

شرکت سازنده قرار است که در جریان پروسه تست پنج ساله محصول خود که از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی کلید می خورد، همکاری نزدیکی با اداره جاده‌ها و حمل و نقل دبی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها