وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت نرخ ارز گفت: ما نمی‌خواهیم به سیاست تنبیه صادرات و تشویق واردات در کشور ادامه دهیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۸۲
این همه پوشاک حامی آمریکا از کجا به ایران می‌آید؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری عصر امروز در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی با اشاره به برنامه‌های خود برای دولت دوازدهم و پاسخ به سوال اعضای اتاق بازرگانی اظهار کرد: اشتغالزایی صنعتی ایران در گذشته از سوی مسئولان ابراز و استراتژی توسعه صنعتی نوشته شده است اما در مقام عمل اقدامات عملی مناسبی صورت نگرفته و کتاب توسعه استراتژیک صنعتی تنها تحویل نفر بعدی شده است که بنده امیدوارم در صورت انتخاب به عنوان وزیر این اتفاق برای بنده نیفتد.

وی با اشاره به نرخ ارز تصریح کرد: ما نمی‌خو اهیم که به سیاست تنبیه صادرات و تشویق واردات ادامه دهیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم ادامه داد: باید در اقتصاد کشور دوره‌ای طی کنیم که در آن از صنایع نوزاد حمایت شود اما در تمام دنیا تولید به صورت رقابتی انجام می‌شود و در این صورت است که می‌توان تولیدی پایدار داشت.

شریعتمداری در ادامه صحبت‌های خود گفت: چرا در کشورهای ویتنام و سنگاپور همه چیز تولید می‌شود و برندهای مختلف دنیا در آن کشورها هستند باید تحقیق شود عوامل بازدارنده در کشورمان چیست و آن موانع برداشته شود. در این شرایط صادارت نیز بهتر می‌شود.

وی افزود:‌ چرا در کشورمان این همه پوشاک حامی آمریکا وجود دارد این پوشاک از کجا به کشور می‌آید.

شریعتمداری ادامه گفت: به جای یارانه‌ مستقیم که به مردم داده می‌شود باید طبق قانون آن را در حوزه صنعت برای نوسازی صنعت ایران استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خود در صورت تصدی مسئولیت در دولت آینده گفت: اگر بنده مسئولیت بگیرم به شورای پول و اعتبار می‌روم و فریاد می‌‌زنم که باید همکاری کنید (همکاری با بخش خصوصی). شما (فعالین اتاق بازرگانی) متولیان بخش غیردولتی در ایران هستید و شما باید آثار حضور خود را در مجلس قانونگذاری و سایر امور بیشتر از امروز ظاهر کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها