یکی از لذت بخش‌ترین ورزش‌ها در دنیا طناب زدن است که به وسیله خاصی جز طناب نیاز ندارد، اما دارای خواص درمانی فوق العاده برای سلامت بدن است.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۴۶
روش صحیح طناب زدن

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، برای انجام صحیح طناب زدن در گام اول باید فضای مناسب و نیز طنابی استاندارد داشته باشید.

فضای اطراف شما باید کاملاً خالی باشد تا طناب به جایی گیر نکند و بهترین مکان برای انجام این ورزش سالن‌های ورزشی است.

طناب مناسب هر فرد باید در حالت نیمه تا حدود شانه‌های او برسد، طناب باید وزنی متعادل داشته باشد و نیز دسته‌های آن سبک و راحت و از جنسی غیر حساسیت زا باشد.

بهترین جنس طناب، نخ کتانی است، زیرا طناب از جنس مشتقات پلاستیک امکان دارد در صورت برخورد پا با آن ایجاد درد و ناراحتی کند.

از طناب زدن بدون کفش خودداری کنید و حتماً کفشی استاندارد و ورزشی به پا داشته باشید.

برای شروع حرکات بایستید و دسته‌های طناب را در دست خود بگیرید، به طوری که دسته طناب با کمر شما زاویه ۴۵ درجه داشته باشد.سپس به آرامی و با هماهنگی شروع به طناب زدن کنید. طناب زدن را از دور‌های کند و آرام آغاز کرده سپس به تدریج طناب زدن را سریع کنید.‌

می‌توانید طناب زدن را به شیوه‌های مختلف انجام دهید از جلو از پشت پا به جلو، از جلوی پا به پشت سرو یا ضربدری، که همگی نیازمند تمرین هستند.

برای چربی سوزی با طناب تعداد حرکات و زمانی که به انجام این ورزش اختصاص می‌دهید را ثبت کنید و به تدریج این زمان را افزایش دهید اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای به ورزش طناب زدن بپردازید.

طناب زدن ورزشی است که تعداد زیادی از ماهیچه‌های بدن را درگیر می‌کند و نیاز به هماهنگی بین حرکت بدن، جهت چرخش طناب و عکس العمل در مقابل آن دارد به همین دلیل می‌تواند علاوه بر فرم دهی به بدن سبب تقویت حافظه و عملکرد ذهنی افراد نیز شود.

طناب زدن باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون می‌شود ویک ورزش مناسب برای جلوگیری از بیماری های قلبی است.

این ورزش با سوزاندن حجم بالایی از کالری می‌تواند سبب کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مورد نظر فرد شود.

طناب زدن به شیوه‌های مختلفی انجام پذیر است و حتی می‌توانید آن را به صورت گروهی انجام دهید، برای حفظ سلامت هنگام طناب زدن حداقل یک ساعت قبل از انجام این ورزش از خوردن مواد غذایی بویژه نوشیدنی‌ها خودداری کنید.

همچنین هنگام طناب زدن از جویدن آدامس یا شکلات و آبنبات خودداری کنید، همچنین بانوان در زمان قاعدگی و بارداری از انجام این ورزش خودداری کنند، به افراد دچار مشکلات مجاری ادراری، چون پرکاری مثانه توصیه می‌شود این ورزش را با نظارت پزشک انجام دهند، زیرا می‌تواند سبب تحریک مثانه شود.

برای طناب زدن سعی نکنید زانو‌ها یا مچ دست و پا را بیش از اندازه خم کنید، زیرا باعث خسته شدن سریع و قطع شدن روند طناب زدن می‌شود، انرژی بدن خود را به درستی مصرف کنید و برانجام صحیح حرکات و تنفس عمیق تمرکز کنید تا دریک بازه زمانی مشخص میزان بیشتری طناب بزنید.

اگر در دفعات اول موفق نشدید نگران نباشید و به تمرین ادامه دهید، بهترین زمان برای یادگرفتن طناب زدن از سنین کودکی است و ادامه دادن آن در سنین بزرگسالی باعث حفظ تناسب اندام می‌شود.

درصورتی که اجرای حرکات مشکل دارید می‌توانید از یک مربی ورزشی کمک بگیرید.پس از هرده دقیقه طناب زدن مدتی استراحت کنید ومجدداً پس از ۵ دقیقه استراحت به انجام ورزش بپردازید.همچنین از انجام ورزش بلافاصله پس از غذاخوردن خودداری کنید، زیرا می‌تواند سبب سوء هاضمه، ریفلاکس اسید معده به مری و حتی استفراغ شود.

بهترین زمان برای طناب زدن صبح هنگام است که سبب تقویت جسم و ایجاد نشاط وسرزندگی به دلیل ترشح ماده اندروفین دربدن می‌شود.

امروزه در دنیا طناب هایی مدرن با قابلیت سنجش تعداد حرکات، با مواد مختلف تشکیل دهنده و نیز انواع حرکات نمایشی و بسیار حرفه ای با طناب وجود دارد که برای انجام آنها فرد علاوه بر انعطاف بسیار خوب بدنی باید تحت آموزش مربی ورزشی قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها