استخوان های به جامانده از 6 دایناسور، احتمالا مربوط به بزرگترین حیوانی است که روزگاری بر روی زمین می زیسته است.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۸۵
دایناسورهایی به ابعاد 7 فیل! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، این فسیل ها شامل استخوان های مهره و ران متعلق به 6 دایناسور بزرگ هستند که سال 2012 در جنوب آرژانتین و در منطقه پاتاگونیا کشف شدند.

این گونه «Patagotitan mayorum» نامگذاری شده است؛ بخش اول این نام از محل کشف (پاتاگونیا) و بخش دوم نیز از واژه یونانی «titan» به معنای بزرگ گرفته شده است.

این دایناسور حدود 76 تن وزن داشته و طول بدن حیوان از بینی تا انتهای دم، 122 فوت معادل 37 متر بوده است که معادل (اندازه) 7 فیل، 2 اتوبوس، نصف عرض یک زمین فوتبال یا اندازه استاندارد استخر شنا است.

این ابر دایناسور گردن دراز، بزرگتر از دایناسور «Brachiosaurus» و نهنگ های آبی کنونی است که طول آنها حداکثر به 30 متر می رسد.

دایناسور پاتاگوتیتان حدود 100 میلیون سال قبل و در دوره کرتاسه می زیسته است. این حیوان، یک سوروپود - گیاه خوار عظیم الجثه با دم و گردن دراز که روی چهار پا می ایستاد - محسوب می شود.

گونه مشابهی از دایناسور موسوم به آرژانتینوساروس وزنی معادل 80 تن داشته است؛ اما کارشناسان موزه پالئونتولوژی آرژانتین عنوان می کنند که فسیل های این گونه 10 درصد کوچکتر از پاتاگوتیتان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها