عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

نگاه وزرا به برنامه ششم توسعه باشد

عضو هیات رییسه مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

جزییات معرفی وزیر علوم به مجلس/ تیم اقتصادی کابینه، قوی‌تر نشده است

عضو هیات رییسه مجلس از احتمال معرفی وزیر جا مانده از لیست کابینه دوازدهم ظرف امروز خبر داد و گفت: اگر رییس جمهور تا امروز وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات را معرفی نکند، برنامه‌های وی با دیگر وزرای معرفی شده بررسی نخواهد شد و زمان آن به پس از بررسی لیست موجود وزرا موکول می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۸۵
جزییات معرفی وزیر علوم به مجلس/ تیم اقتصادی کابینه، قوی‌تر نشده است

اسد الله عباسی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین افزود: نظر به اینکه سه شنبه هفته آینده زمان آغاز رای اعتماد به وزرای معرفی شده خواهد بود و امکان دارد این روند تا شنبه ادامه پیدا کند، از این رو اگر وزیر علوم امروز مشخص نشود، بررسی رزومه و صلاحیت وی به یک هفته پس از رای اعتماد نمایندگان به لیست 17 نفره موکول خواهد شد.

وی با بیان اینکه تصور می‌کنیم امروز رییس جمهور شخص مد نظرش را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند، تصریح کرد: شنیده‌ها حکایت از آن دارد، علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر طوسی، مد‌ نظر رییس جمهور باشد.

در ادامه از این نماینده مجلس در خصوص برنامه‌های فراکسیون متبوعش در خصوص بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و دعوت از آنها سوال کردیم که وی پاسخ داد: بنا داریم در فراکسیون ولایی از همه وزرا برای ارایه برنامه‌ها و اهداف خود در جهت رفع مشکلات کشور دعوت کرده تا در نهایت امر به جمع بندی رسیده و نظر مثبت یا منفی اعضا را در خصوص وزرای مزبور اعلام کینم.

عباسی ادامه داد: برخی افراد که دارای سابقه وزارت هستند مسلما روند بررسی توانمندی آنها در وزارتخانه مربوطه مشخص و راحت‌تر خواهد بود، اما برخی از دولتمردان جدیدی که به کابینه اضافه شده‌اند، در زمینه عملکرد و توانایی، ابهاماتی در خصوص شان وجود دارد که تعیین تکلیف آنها نیازمند بحث و تبادل نظر فی مابین است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رفت دولت تیم اقتصادی قوی‌تری به مجلس معرفی کند اما چنین امری محقق نشد از طرفی توقع داشتیم در لیست 18 نفره بانوان هم سهمی داشته باشند که در این خصوص هم انتظارات برآورده نشد.

عضو هیات ریبیسه مجلس افزود: امید است با آغاز کار دولت جدید تعهداتی که رییس جمهور در زمان انتخابات به مردم داده تحقق یافته و از هم اکنون نیابد نگاهی خوش بینانه و یا بد بینانه به وزرای پیشنهادی دولت داشت و بهتر است تا پایان روند صلاحیت و رای اعتماد به اعضای کابینه از قضاوت زود هنگام پرهیز کرد.

عباسی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد اکثریت وزرای انتخاب شده توسط رییس جمهور مورد وثوق قرار گرفته و نمایندگان به آنها رای اعتماد دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها