گفت‌وگو با بن افلک، بازیگر

نقش‌ها و قالب‌های متنوع را دوست دارم

هر دم از این باغ بری می‌رسد! رسانه‌های گروهی در چند هفته اخیر، اخبار ضد و نقیضی از حضور یا عدم حضور بن افلک در قسمت تازه مجموعه فیلم بتمن منتشر کرده‌اند. در حالی که یک روز نشریه‌ای مدعی می‌شود او بازیگر فیلم نخواهد بود، روز دیگر نشریه‌ای دیگر می‌گوید او با این پروژه همکاری دارد! ظاهرا همین هست و نیست‌ها باعث شد خود بازیگر موضع بگیرد و درباره آینده بتمن و نوع حضورش در آن صحبت کند.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۶۴
نقش‌ها و قالب‌های متنوع را دوست دارم

افلک در یک گفت‌وگوی جمعی رسما اعلام کرد در آینده با این پروژه پرسروصدا همکاری خواهد کرد. او با اشاره به اکران عمومی لیگ عدالت در هفدهم نوامبر سال جاری میلادی می‌گوید: نوع کار زک اشنایدر در این فیلم بشدت مرا شوکه کرده و سر ذوق آورده است. او کمک زیادی کرد تا نقش مرد خفاشی را به شکل بهتر و عمیق‌تری بازی کنم. داستان فیلم هم بسیار جذاب است و یکی از آن کمیک استریپ‌هایی است که هر بازیگری مشتاق حضور در آن است. در فیلمی که چند ابرقهرمان حضور دارد و بازیگران مهمی نقش آنها را به عهده داشته‌اند، احساس می‌کنم توجه خوبی به کاراکتر بتمن شده است. در این اکشن ماجراجویانه، تعدادی از ابرقهرمان‌های داستان‌های مصور کنار هم قرار می‌گیرند، تا با چند شخصیت شرور مبارزه کنند. به این ترتیب، بتمن تنها کاراکتر اصلی داستان فیلم نیست.

اما در ارتباط با خود مجموعه فیلم بتمن چه؟! بن افلک در این رابطه هم حرف می‌زند. در اولین واکنش، او تاکید می‌کند وظیفه کارگردانی بتمن جدید را به عهده نخواهد کرد: مطمئن باشید پشت دوربین آن قرار نمی‌گیرم. صحبت‌هایی در این رابطه با کمپانی برادران وارنر داشتم. به آنها گفتم به درد این کار نمی‌خورم و باید کارگردان دیگری را برایش انتخاب کنند. نمی‌شود برای فیلمی سخت مثل بتمن، از یک نفر در آن واحد برای دو کار مهم یعنی بازی و کارگردانی استفاده کرد. به کلیت کار ضرر می‌زند و لطمه آن، بیشتر از محاسنش است. به نظرم همان بهتر که مت ریوز آن را کارگردانی کند. هم فیلمساز خوبی است و هم سابقه دوستی طولانی مدت با او دارم. این مساله کمک می‌کند روابط بهتری سر صحنه فیلمبرداری داشته باشیم. خود او هم مایل است این کار را انجام دهد. چندی قبل هم به صورت رسمی اعلام کرد مرا برای نقش مرد خفاشی می‌خواهد. خیلی خوشحال شدم که شنیدم آن تعریف‌های خوب را از من کرده است.

با این حال، افلک می‌گوید برای تولید بتمن تازه، راه درازی در پیش است: قبل از هر چیز، باید یک فیلمنامه خوب و مقبول پیدا کرد. بدون فیلمنامه، فعلا هر صحبتی درباره فیلم بی معنی است. برادران وارنر قول داده یک فیلمنامه خوب برای قسمت تازه فراهم کند. تنها پس از مطالعه این فیلمنامه است که می‌توان درباره حضور یا عدم حضور در فیلم حرف زد. البته مایلم با فیلم همکاری داشته باشم، اما قرارداد زمانی امضا خواهد شد که فیلمنامه خوبی در اختیار من قرار داده شود. با شناختی که از تهیه‌کنندگان فیلم دارم، مطمئن هستم نمی‌خواهند فیلمی معمولی با یک داستان سردستی بسازند. اگر همه چیز طبق روال پیش برود، فیلمنامه قسمت جدید بتمن تا دو ماه دیگر آماده می‌شود. کمپانی برادران وارنر هنوز زمانی برای اکران عمومی آن تعیین نکرده است. به همین دلیل، نمی‌توان پیش بینی کرد کلید فیلمبرداری آن در سال جاری میلادی می‌خورد یا همه چیز، به سال آینده موکول خواهد شد.

بازیگر 44 ساله سینما به این نکته اشاره می‌کند که در حال حاضر، تمام توجه او معطوف به نمایش عمومی لیگ عدالت است. او در این فیلم دوباره در نقش کاراکتر بتمن ظاهر شده است: حساب ویژه‌ای روی این فیلم باز کرده‌ام. می‌دانید در طول سال، در تعداد زیادی فیلم سینمایی بازی نمی‌کنم. برخی می‌پرسند چرا در اکشن‌های ابرقهرمانانه ظاهر می‌شوم؟ آنها کارهای واقعگرای مرا بیشتر دوست دارند و می‌گویند در آنها بازی و حضور بهتری دارم. اما خودم دوست دارم در نقش‌ها و قالب‌های گوناگون و متنوع ظاهر شوم و همه جور کاراکتری را تجربه و حس کنم. بازی در یک نقش ابرقهرمانانه، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. باید در قالب کسی ظاهر شوی که اصلا در عالم واقعیت حضور ندارد و کاملا تخیلی است. کمک می‌کند از سینمای واقعگرا دور شوم و چیز تازه‌ای را تمرین و تجربه کنم. البته خودم سه گانه بتمنی کریستوفر نولان را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارم. نولان این داستان کمیک استریپی را وارد مرحله و دنیای تازه‌ای کرد. تا قبل از او، هیچ کس جرات انجام چنین کاری را نداشت.

بن افلک اولین بار سال 2016 در نقش بتمن بازی کرد. کاراکتر بروس وین که در مواقع خطر تبدیل به مرد خفاشی می‌شود، توسط این بازیگر خیلی خوب بازی شد و منتقدان کار او را در این فیلم پسندیدند. فیلم با نام بتمن علیه سوپرمن روی پرده رفت و هنری کاویل در نقش کاراکتر سوپرمن، نقش مقابل افلک را به عهده گرفت. زک اشنایدر که لیگ عدالت را کارگردانی کرده، پشت دوربین این فیلم بود. برادران وارنر برای تولید این اکشن جنجالی خود، حدود 300 میلیون دلار هزینه کرد. اختصاص چنین رقم کلانی، با تعجب و واکنش‌های متفاوت اهل فن روبه‌رو شد. تماشاگران آمریکایی پول چندانی برای دیدن آن نپرداختند و فیلم با فروشی 166 میلیون دلاری در این محل، به نمایش خود خاتمه داد. اما تماشاگران سینما در بقیه کشورهای دنیا استقبال خوبی از آن کردند. آنها در مجموع رقمی نزدیک به 707 میلیون دلار صرف تماشای آن کردند. بحث‌های مربوط به بازی افلک در قسمت تازه بتمن، باعث شده کسی نپرسد چرا مت ریوز جای زک اشنایدر را برای کارگردانی آن گرفته است!

منبع: ورایتی

مترجم: کیکاوس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها