سخنگوی دولت گفت: فهرست نهایی کابینه دولت دوازدهم در مراحل پایانی است و آقای رئیس جمهور بعد از دریافت نظرها و پیشنهادهای گروه های مختلف سیاسی حاضر در صحنه اجتماعی کشور جمع بندی نهایی را خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۹۷
فهرست کابینه دوازدهم در مراحل پایانی/ اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی در باره برجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در آخرین نشست خبری سخنگوی دولت در دوره یازدهم، در پاسخ به این سوال که آیا در کابینه دوازدهم حضور دارید افزود: تا هفته آینده صبر کنید همه چیز مشخص خواهد شد؛ رئیس جمهور از هر سه فراکسیون موجود در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد و نظر همه آنها را شنید.

وی گفت: افراد و گروه های مختلف به صورت حقیقی و حقوقی نظرهای خود را به آقای رئیس جمهور منعکس کردند و آنجا که لازم بود مشورت ها گرفته شد و تصمیم آخر با خود رئیس جمهور است.

نوبخت افزود: همانطور که پیش از این اطمینان دادم، از آنجا که رئیس جمهور قول هایی به مردم داده و به مطالبات مردم متعهد هستند مطمئنا از مناسب ترین چهره ها در کابینه دعوت خواهند کرد.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعریف دولت از نقض فاحش برجام چیست و چه اقداماتی انجام خواهد داد گفت: در شورای عالی امنیت ملی یک تیم تعریف شده که برخی اعضای آن در خارج از دولت هستند و این تیم باید ارزیابی کند که با توجه به این حرف تا چه حد باید واکنش نشان داد.

نوبخت گفت: مطمئناً ما از منافع مردم و مصالح کشور به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و آن تصمیم را اجرایی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در شورای عالی امنیت ملی تصمیم جمعی و با توجه به جمیع جهات اتخاذ می شود افزود: این جمع که فرادولت است، تصمیماتشان نیز با تایید مقام معظم رهبری اجرایی می شود و قطعاً از یک جایگاه رفیع به مسائل نگاه می کنند و مصالح مختلف را نیز در نظر می گیرند و همچنین با توجه به کنشی که انجام شده واکنش لازم را نیز انجام خواهند داد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در مورد تفکیک برخی وزارتخانه ها و تصمیم دولت برای وزرای جدید گفت: به محض اینکه این تفکیک صورت گیرد، برای وزارتخانه های جدید وزیر معرفی خواهد شد.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وعده های دولت یازدهم در مورد مسکن مهر و دسترسی آزاد به اطلاعات افزود: با توجه به اینکه دولت خود را موظف به اجرای همه تعهدات می داند، هزار میلیارد تومان سال گذشته برای تاسیسات زیرساختی این مجمتع ها اختصاص داد تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به افزایش سقف وام مسکن گفت: دولت وام مسکن را نیز افزایش داد تا امکان تحویل مسکن مهر وجود داشته باشد.

نوبخت در ادامه در خصوص دسترسی آزاد به اطلاعات نیز گفت: این موضوع نیز جزو تعهدات دولت است و در این خصوص برخی سامانه ها برقرار شده که با ورود به آنها می توان اطلاعات مناسب را دریافت کرد.

سخنگوی دولت گفت: در هیئت عالی نظارت از سه قوه حضور دارند و این هیئت به اتفاق آراء قرارداد نفتی توتال را تأیید کرد.

نوبخت افزود: این قرارداد در 20 سال بیش از 85 میلیارد دلار سود به همراه دارد که 73 میلیارد دلار آن برای مردم کشور ما و بقیه آن برای طرف های خارجی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کشور توسعه پیدا کند باید سرمایه گذاری صورت بگیرد و میزان این سرمایه گذاری برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی باید 65 میلیارد دلار باشد.

سخنگوی دولت افزود: یک سلسله قراردادهای دیگری را با شش کشور دیگر جهان منعقد کردیم و تمام این قراردادها با تلاش هیئت دیپلماسی ما صورت گرفته است.

نوبخت گفت: ایران می خواهد در جایگاه نخست اقتصادی باشد و در این راستا هر کسی باید دین خود را به کشور ادا کند.

وی افزود: هر قرارداد نفتی که بخواهد تصویب شود باید در مرحله اول به تأیید وزیر نفت، در مرحله دوم به تأیید سازمان برنامه و بودجه، در مرحله سوم به تأیید شورای اقتصاد، در مرحله چهارم به تأیید هیئت تطبیق و در مرحله پنجم باید به تأیید هیئت عالی نظارت برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها