رهاورد اردوی تدارکاتی بانوان ملی پوش در ویتنام چه بود؟

پاسور تیم ملی والیبال بانوان: این سفر ما را خسته کرد

تیم ملی والیبال بانوان ایران که رقابت های قهرمانی آسیا را در پیش رو دارد به تازگی از اردوی تدارکاتی ویتنام به ایران برگشته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۱۴
پاسور تیم ملی والیبال بانوان: این سفر ما را خسته کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، دختران والیبالیست اکنون زیر نظر سرمربی تیم یعنی اکرم قهرمانی آخرین مرحله از اردو را پشت سر می گذارند تا نیمه همین ماه راهی فیلیپین میزبان رقابت های قهرمانی آسیا شوند. ملی پوشان والیبال بانوان ایران در جریان اردوی تدارکاتی ویتنام چهار بار مقابل تیم ملی بانوان این کشور قرار گرفتند و هر چهار مرتبه شکست خوردند.

در حالی که سرمربی و ملی پوشان تیم بانوان ایران از تاثیر بسیار مثبت این اردوی برون مرزی بر روند آماده سازی تیم می گویند منتقدان می گویند برگزاری اردوی تدارکاتی در آسیای شرق دور و آن هم در حالی که تیم ملی باید چند روز دیگر به فیلیپین برود منطقی نبود. اما همان طور که ذکر شد ملی پوشان راضی هستند.

شبنم علیخانی پاسور تیم ملی والیبال بانوان ایران در این میان نگاهی دو وجهی به این اعزام دارد. او هم انتقاد دارد هم دیدارهای تدارکاتی اردوی ویتنام را بسیار مفید قلمداد می کند. از نظر علیخانی بزرگ ترین مشکل اردوی تدارکاتی ویتنام گرمای بیش از اندازه این کشور بود، چیزی که اکنون باعث شده تا بدن ملی پوشان ضعف داشته باشد.

علیخانی که عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر والیبال بانوان را به دست آورد در اینباره به جام جم آنلاین گفت: «ما تمرینات بسیار خوبی در ویتنام داشتیم اما از آنجایی که فاصله زمانی کمی بین اردوی ویتنام و اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا وجود دارد این اردو تا حدودی خسته کننده بود. با توجه به شرایط پوششی ما و البته آب و هوای ویتنام ما خیلی اذیت شدیم.»

وی گفت: «ما نسبت به دیگر بازیکنان والیبال پوششی بیشتر و چند لایه داریم و همین باعث تعریق چند برابر بدن شد. گرمای شدید این کشور با توجه به نوع پوشش ما باعث شد نسبت به یک بازیکن عادی چند برابر انرژی از دست بدهیم و آب بدنمان تقریبا خشک شود.»

علیخانی اما به نکات مثبت روند آماده سازی تیم ایران در ویتنام هم اشاره می کند. وی چنین توضیح داد: «خوب ما بدنسازی بسیار خوبی در ویتنام داشتیم و امیدوارم این بدنسازی ضعف بدنی بازیکنان ایران که حاصل گرمای زیاد بود را جبران کند. سفری طولانی و خسته کننده بود اما بار مثبت زیادی این سفر برای ما داشت. دیدارهای تدارکاتی بسیار خوبی برگزار کردیم و این دیدارهای تدارکاتی قطعا ما را برای رقابت های پیش رو در قهرمانی آسیا آماده می کند. اما متاسفانه باید بگویم اردوی ویتنام به دلیل مواردی منفی که قبلا گفتم خسته کننده بود.»

تمرین تا اعزام

تیم ملی والیبال بانوان ایران تا زمان اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا دیگر دیداری تدارکاتی در دستور کار نخواهد داشت. ملی پوشان والیبال تا زمان اعزام در کمپ تیم ملی والیبال بانوان در مجموعه ورزشی آزادی تمرین می کنند.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا 18 تا 26 مردادماه سال جاری به میزبانی شهر «مانیل» کشور فیلیپین برگزار می‌شود.

14 تیم در این رقابت‌ها شرکت دارند و تیم ملی والیبال بانوان ایران در گروه چهارم با تیم‌های تایلند، چین تایپه و مالدیو همگروه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها