نیروی دریایی آمریکا در واکنش به اطلاعیه ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ چهارم نیروی دریایی سپاه درباره اقدام تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها در منطقه نفتی-گازی «رسالت»، مدعی شد اقدام واشنگتن حرفه‌ای بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۳۰
آمریکا به اطلاعیه نیروی دریایی سپاه واکنش نشان داد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نیروی دریایی آمریکا به اطلاعیه روز شنبه ناوتیپ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه واکنش نشان داد.

به گزارش ان‌بی‌سی، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا ضمن تایید خبر نیروی دریایی سپاه، مدعی شده که اقدام نیروهای آمریکایی اقدامی «ایمن و حرفه‌ای» بوده است.

روابط عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ی چهارم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: با گذشت چند روز از اقدام تحریک‌آمیز یک رزمناو آمریکایی در شمال خلیج فارس که با شلیک دو گلوله‌ هوایی برابر شناور گشتی نیروی دریایی سپاه صورت پذیرفت، شناورهای امریکایی این‌بار در منطقه‌ میانی خلیج فارس اقدام مشابهی را مرتکب شدند.

در اطلاعیه ناوتیپ ذوالفقار امده که ناو هواپیمابر «نیمیتز» و رزمناو همراهش در حالی که تحت رصد و رهگیری ناوچه‌های موشک‌انداز ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ چهارم نیروی دریایی سپاه قرار داشتند، در منطقه نفتی - گازی رسالت اقدام به پرواز بالگرد و نزدیک شدن به شناورهای سپاه کردند.

روابط عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ی چهارم نیروی دریایی سپاه با اشاره به هوشمندی و هوشیاری رزمندگان نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها با حرکتی تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای، با اخطار به شناورهای ناوتیپ ذوالفقار مبادرت به پرتاب منور ورزیدند که رزمندگان اسلام بدون اعتنا به رفتار نامتعارف و غیرمعمول شناورهای آمریکایی، ماموریت خود را در منطقه دنبال کردند که ناو هواپیمابر و رزمناو همراه منطقه را ترک کردند.

با گذشت ساعاتی پس از انتشار این خبر، نیروی دریایی آمریکا به اطلاعیه ناوتیپ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه واکنش نشان داد

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا ضمن تایید خبر نیروی دریایی سپاه، مدعی شده که اقدام نیروهای آمریکایی اقدامی «ایمن و حرفه‌ای» بوده است.

نیروی دریای آمریکا مدعی شد: «نیروهای دریایی آمریکا تلاش کردند تا تماس‌هایی برقرار کند اما پاسخی از قایق‌های ایرانی دریافت نکردند. به فاصله کوتاهی پس از این آن، بالگرد آمریکایی در یک فاصله امن، منور پرتاب کرد و پس از آن، قایق‌های ایرانی نزدیک شدن (به ناو نیمیتز) را متوقف کردند».

سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین هم ادعا کرده که یکی از بالگردهای این ناوگان در «آب‌های بین‌المللی» در مسیر گشت زنی متوجه حرکت چند قایق ایرانی به سمت کشتی‌های آمریکایی شد.

«ایان ام مک کانوگی» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا هم مدعی شده که آمریکایی‌ها دیدند که ایرانی‌ها اقدام به استفاده از سلاح و شلیک به آب‌های مجاوز کشتی‌های آمریکایی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها