نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

بررسی جزییات طرح مقابله با آمریکا در مجلس

جام جم آنلاین گزارش می دهد

آنچه در جلسه امروز عراقچی و مجلس گذشت

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی و تصویب اجماعی کلیات طرح یک فوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا با حضور دکتر عراقچی در کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۶۸
آنچه در جلسه امروز عراقچی و مجلس گذشت

علیرضا رحیمی در گفت‌و گو با جام جم آنلاین، در خصوص جزییات جلسه فوق العاده امروز کمیسیون متبوعش گفت: در این نشست که با حضور دکتر عراقچی و برخی از مقامات وزارت خارجه برگزار شد، کلیات طرح یک فوریتی مجلس مورد بحث بود و مقرر شد مفاد این طرح با اقدامات خصمانه آمریکا و مصوبات اخیر کنگره ضد ایران متناسب باشد.

وی تحریمهای چند روز گذشته مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را ناظر بر اشخاص دانست و اظهار کرد: مصوبات اخیر به نوعی تجمیع قوانین قبلی و فرمان‌های روسای جمهور آمریکا بوده و در مجموع کلیات سازی شده و قوانین مختلف در حوزه تحریم در یک بسته گردآروی شده است.

رحیمی در خصوص اینکه آیا این جلسه نسبت به نقض و یا عدم نقض رفتارهای اخیر کاخ سفید در قبال برجام بحث شد، خاطر نشان کرد: بله این بحث مطرح شد. اقدامات آمریکا از نگاه ما نقض روح و کلیات برجام بوده و به نوعی آمریکا تلاش می‌کند، مانع انتفاع و بهره برداری جمهوری اسلامی ایران از برجام شود.

وی در خصوص اقدام دادگاه آمریکا مبنی بر محکوم کردن ایران به پرداخت غرامت209 میلیونی هم گفت: مقرر شد قوه قضاییه یک دادگاه و شعبه اختصاصی برای پیگیری موضوعات حقوقی این چنینی راه اندازی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها