در پی پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر

بازتاب جهانی پرواز سیمرغ ایرانی

پرتاب موشک ماهواره بر ایرانی با نام «سیمرغ» بازتاب وسیعی در رسانه های خبری جهان داشت.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۲۳
بازتاب جهانی پرواز سیمرغ ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پرتاب موشک ماهواره بر ایرانی با نام "سیمرغ" بازتاب وسیعی در رسانه های خبری جهان داشت.

وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال از آزمایش موفقیت آمیز موشک ماهواره بر ایران خبر داد، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از رسانه های رسمی گزارش داد؛ ایران روز پنجشنبه با موفقیت موشکی را آزمایش کرده است که برای حمل ماهواره به فضا طراحی شده است.

بر اساس خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی ایران، این پرتاب آزمایشی که در زبان فارسی "سیمرغ" نامیده شده است، در فضای باز مرکز فضایی در حدود صد و چهل مایلی شرق تهران انجام شده است.

خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران نوشت: تلویزیون دولتی ایران در گزارشی اعلام کرد؛ این کشور یک فروند موشک ماهواره بر را "با موفقیت" آزمایش کرد.

اعلام این خبر در حالی است که چند روز پیش، ایران به واشنگتن در خصوص واکنش به تحریم های آمریکا هشدار داد.

در گزارش تلویزیون دولتی ایران آمده است؛ این موشک ماهواره بر که "سیمرغ" نام دارد و نام پرنده ای افسانه ای در ایران است، توانایی حمل ماهواره ای به وزن 250 کیلوگرم را تا ارتفاع 500 کیلومتری سطح زمین داراست.

پرتاب این موشک به مناسبت افتتاح رسمی مرکز فضایی امام خمینی (ره) ایران صورت گرفت که ماموریت آن، پرتاب ماهواره به فضاست.

تلویزیون دولتی ایران همچنین تصاویری از پرتاب این موشک از مرکز فضایی مذکور در استان سمنان در شرق ایران که در گذشته نیز پرتابی هایی داشته است منتشر کرد.

وزیر دفاع ایران که مسئولیت برنامه فضایی این کشور را به عهده دارد درباره این مرکز که محل دقیق آن اعلام نشده است، گفت: مرکز مذکور "پایگاهی بزرگ است که برای آماده سازی، ‌پرتاب، کنترل و هدایت همه موشک های ماهواره بر" مورد استفاده قرار می گیرد.

روی این موشک نیز شعار "ما می توانیم" نوشته شده بود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه اعلام کرد؛ این کشور به تناسب، به هر گونه نقض توافقنامه هسته ای سال 2015 توسط آمریکا پاسخ خواهد داد. وی این موضوع را پس از آن اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا طرح جدید تحریم های ایران را به تصویب رساند.

روحانی در نشست کابینه خود در این باره گفت: "در صورتی که دشمن بخشی از توافق را زیر پا بگذارد، ما نیز همین کار را خواهیم کرد و اگر آنها همه توافق را زیر پا بگذارند، ما نیز همین اقدام را انجام خواهیم داد."

وی در این باره افزود: "ما باید همیشه توانایی دفاعی خود را توسعه دهیم، و تسلیحات دفاعی خود را فارغ از نظر دیگران تقویت خواهیم کرد."

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ایران نیز اعلام کرد؛ روز شنبه جلسه ای فوق العاده را به منظور بررسی پاسخ رسمی به این مسئله تشکیل خواهد داد.

اسوشیتدپرس

به گزارش آسوشیتدپرس از تهران، تلویزیون دولتی ایران روز پنجشنبه اعلام کرد؛ ایران با موفقیت یک موشک ماهواره بر را به فضا پرتاب کرده است.

تلویزیون دولتی ایران در گزارش خود در این باره بدون اشاره به جزییات بیشتر اعلام کرد؛ این موشک ماهواره بر از نوع "سیمرغ" بوده که قادر است ماهواره ای را به وزن 250 کیلوگرم حمل کند.

پایگاه اینترنتی باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به تلویزیون دولتی ایران و نیز خبرگزاری نیمه رسمی فارس در گزارشهایی اعلام کردند؛ پرتاب این موشک ماهواره بر موفقیت آمیز بوده است.

ایران در طول یک دهه گذشته چندین ماهواره را به فضا فرستاده است و سال 2013 نیز یک میمون را به فضا فرستاد.

الجزیره پرتاب ماهواره طلوع توسط دانشمندان ایرانی را بازتاب داد

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در گزارش اعلام کرد؛ مسئولان ایرانی در مرکز فضایی امام خمینی (ره) تنها چند روز پس از تحریم های آمریکا از پرتاب ماهواره به فضا خبر دادند.

منابع آگاه در این مرکز پژوهشی تاکید کردند؛ یک موشک دوربرد که نام "سیمرغ" بر آن گذاشته شده است این ماهواره را به فضا پرتاب کرد.

ماهواره ایرانی، طلوع نام دارد که با این موشک توانست در مدار فضایی مورد نظر قرار بگیرد.

این منابع افزودند: این ماهواره تقریبا یک کیلوگرم وزن دارد و در زمینه گرفتن تصاویر و ارسال آن به پایگاه زمینی تخصیص یافته است.

این در حالی است که پرتاب ماهواره دقیقا چند روز پس از اقدام آمریکا به تحمیل تحریمهای جدید علیه ایران صورت گرفته است. برخی از این تحریمها ضد برنامه های موشکی ایران به ویژه موشکهای بالستیک دوربرد بوده است.

رویترز

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد؛ ایران یک موشک را به طور موفقیت آمیز پرتاب کرد که می‌تواند ماهواره در فضا قرار دهد.

تلویزیون دولتی ایران افزود: «مرکز فضایی امام خمینی (ره) رسما با پرتاب موفقیت آمیز موشک سیمرغ افتتاح شد. موشک سیمرغ می تواند ماهواره‌ای به وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.»

تلویزیون دولتی ایران تصاویر پرتاب این موشک را نشان داد که بر روی یک سکوی پرتاب مستقر بود و تصاویر آیت الله روح الله خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران بر روی آن بود.

تلویزیون دولتی ایران افزود: «مرکز فضایی امام خمینی یک مجتمع بزرگ است که شامل همه مراحل آماده سازی، پرتاب، کنترل، و هدایت ماهواره است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها