روسیه تهدید کرد در آستانه اتخاذ تدابیری مناسب برای واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا است.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۱۶
روسیه: به تحریم‌ آمریکا پاسخ مناسب می‌دهیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به کرات به آمریکا درباره پاسخ به اقداماتی که آن‌ها را خصمانه می‌داند هشدار داده بود و کاسه صبر مسکو در خصوص خویشتن‌داری در برابر رفتارهای آمریکا در حال لبریز شدن است.

اظهارات ریابکوف در حالی مطرح می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش با اکثریت آرا به اعمال تحریم‌های جدید بر ضد روسیه و محدود کردن رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو این تحریم‌ها بدون کسب مجوز کنگره رأی داد.

مسکو امیدوار بود انتخاب دونالد ترامپ بتواند روابط متشنج آمریکا و روسیه را بهبود بخشد؛ اما این امر هنوز محقق نشده است. مقامات آمریکا مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور متهم می‌کنند.

ریابکوف در این خصوص گفت: «این تحریم‌ها همین حالا هم تأثیر بسیار مخربی بر فرایند عادی‌سازی روابط ما دارند.»

به گفته ریابکوف، طرح تشدید تحریم‌های روسیه زاییده ذهن اعضای کنگره است که از روسیه متنفرند و می‌خواهند ترامپ را کنترل کنند.

کنستانتین کاساچیوف، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه از مقامات مسکو خواسته است واکنشی دردناک را برای پاسخ به اقدام آمریکا آماده کنند.

سرگئی ریابکوف، تصویبِ قانون تحریم های جدید ضد روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا را تهدیدی برای فرصت های بهبود روابط واشنگتن و مسکو دانست.

وی تاکید کرد: این اقدام، خلاف منطق است. تهیه کنندگان طرح این قانون و طرفدارانش، گامی جدی در مسیر از بین بردن چشم اندازهای بهبود روابط با روسیه برداشتند.

این طرح که "قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها" نام دارد، با 419 رأی موافق و 3 رای مخالف تصویب شد.

این طرح در صورت تصویب در مجلس سنا باید به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها