فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری ۱۱۳ سارق پایتخت

فرمانده نیروی انتظامی تهران با اشاره به موفقیت در اجرای طرح برخورد با سارقان سابقه‌دار گفت: ۲۸ باند سرقت در تهران و شهرهای اطراف شناسایی و ۱۱۳ عضو این باندها دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۵۰
دستگیری ۱۱۳ سارق پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار حسین ساجدی نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۴ درصدی سرقت به ویژه سرقت از خانه و مغازه در سطح شهر تهران گفت: علیرغم کاهش ۴ درصدی سرقت، شاهد افزایش میزان کشفیات بوده‌ایم.

وی افزود: این باندها که شب گذشته متلاشی شده‌اند، ۳۰ درصد اقداماتشان را خارج از مرزهای شهر تهران انجام می‌دادند و اتفاقاً در همان شهرک‌های اطراف تهران نیز اقامت داشتند.

ساجدی نیا با اشاره به اینکه سومین مرحله از طرح برخورد با سارقان و زورگیران تهران شب گذشته به اجرا درآمد، افزود: اجرای این طرح‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و جدا از آن طرح‌های ضربتی پلیس آگاهی برای برخورد با جرایم خشن نیز ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با اعلام اینکه میزان کشفیات شب گذشته طرح پلیس آگاهی هنوز تخمین زده نشده است، افزود: طبق شواهد موجود و همچنین اموالی که از متهمان در مخفیگاهشان کشف شده است نشان می‌دهد عملیات پلیس آگاهی موفقیت آمیز بوده و همکارانم ضربه سنگینی به باندهای تبهکاری زده‌اند.

وی گفت: متوسط سنی سارقان دستگیر شده در شب گذشته ۱۸ تا ۳۵ سال است و ۶۰ درصد از متهمان دستگیر شده دارای سابقه سرقت هستند.

ساجدی نیا دربارهٔ کشفیات سرقت‌های خانه گفت: سرقت از منازل با استفاده از دستگاه فلزیاب را رد می‌کنم، چنین ادعایی کذب است و سال گذشته تنها دو مورد از این نوع سرقت را اطلاع‌رسانی کردیم. در حال حاضر سرقت از منازل فقط برای به سرقت بردن پول و طلا انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه سرقت از خانه به مراتب از سرقت از خودرو سخت‌تر است، افزود: متأسفانه بسیاری از شهروندان اقدام به دپوی پول نقد، دلار و طلا در خانه‌های خود می‌کنند. پیشنهادم به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ به شهروندان این است که برای کاهش میزان سرقت و همچنین حفظ اموال خود از صندوق امانات بانکها استفاده کنند و به هیچ وجه پول و طلا را در خانه‌های خود نگهداری نکنند.

ساجدی نیا همچنین به کاهش میزان وقوع قتل و خودکشی و همچنین تجاوز به عنف در تهران بزرگ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در بحث سرقت مسلحانه نیز نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بوده‌ایم، جا دارد از تلاش‌ها و حمایت‌های قوه قضائیه برای در نظر گرفتن مجازات‌های سنگین برای متهمان سرقت‌های مسلحانه تشکر کنم؛ چراکه اگر مجازات‌های اعمال شده سنگین و بازدارنده باشد، شاهد کاهش میزان وقوع جرایم خواهیم بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ دربارهٔ آخرین جزئیات پرونده کودک ربایی کودک هشت‌ ماهه در مشیریه نیز گفت: شب گذشته سرنخ‌هایی دربارهٔ متهم به دست آورده بودیم که تا پاسی از شب تلاش همکارانم ادامه داشت. در زمینه این پرونده به توفیقات خوبی رسیده‌ایم که ان شاء الله به زودی دربارهٔ آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها