اخیرا ویدیویی بصورت لایو و زنده از یک صحنه عجیب در طبیعت در فیسبوک پخش شده که میلیون‌ها بیننده داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۱۴
بازدید میلیون‌ها کاربر از یک ویدیو زنده در فیسبوک

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، اوایل دیروز، تقریبا ۱۷ میلیون کاربر فیسبوک یک ویدیوی هیجان‌انگیز از طبیعت را به صورت لایو و زنده تماشا کردند که در نوع خود بی‌سابقه است. این ویدیو که در قالب فرمت GIF به کاربران نشان داده می‌شد، چرخش یک طوفان فراگیر و بزرگ را نمایش می‌داد. با این وجود بسیاری از کاربران متعقدند که این ویدیو یک ویدیویی جعلی و غیر لایو است ضمن اینکه برخی بر این باورند، این GIF بسیار کوتاه، یک GIF حلقه‌ای ماننده متحرک است که با جلوه‌های صوتی و فانتزی یک طوفان بزرگ تلفیق داده شده است.

بیشتر نظرات کاربران زیر این پست لایو از جعلی بودن آن خبر می‌دادند اما این ابر طوفان‌های بزرگ و غول‌آسا وجود دارند. به نظر می‌رسد این ویدیو یک ویدیوی طراحی شده توسط صفحه‌ای به نام NewsFeed است. این صفحه نزدیک به چهار ساعت ویدیوی به ظاهر طراحی شده را بصورت لایو برای کاربران نمایش می‌داد. پس از اتمام محدودیت زمانی پخش لایو این ویدیو، صفحه‌ی دیگری در فیسبوک به نام The Cherry Orchard پخش لایو و زنده جدیدی را در همین موضوع آغار کرد. هر دو صفحه فیسبوک Newsfeed و The Cherry Orchard هم‌دامنه (زیر مجموعه دامین newsfeed.pro) هستند و صفحه اصلی هر دو پیچ پر از جوک‌های کپی شده از سایر منابع است.

Newsfeed و The Cherry Orchard تنها صفحات فیسبوکی نبودند که از این ابر طوفان غول‌آسا و عجیب بصورت لایو و زنده برای کاربران نمایش بدهند. صفحه فیسبوک دیگری به نام NTD Television با استفاده از همین شگرد و ترفند به راحتی ۷٫۶ میلیون مشاهده دریافت کرد و توانست اعتبار ویژه بدست بیاورد. اما این اعتبار ویژه چیست؟ ظاهرا اعتبار ویژه نوعی مجوز پخش ویدیویی است. پس از اینکه تب و تاب‌های ویدیوی لایو کمی فروکش کرد، ریشه و هویت اصلی ویدیو یا GIF لایو آشکار شد. این تصویر ناگهانی از ابر طوفان غول‌آسا اولین بار در نوزدهم ژوئن سال ۲۰۱۵ توسط یک شهروند اسلوونیایی به نام مارکو کوروسک گرفته شده بود. این طوفان همان زمان در داکوتای جنوبی رخ داده بود. به دنبال آشکار شدن این موضوع، خدمات هواشناسی ملی ضمن تایید تصاویر گرفته شده توسط کوروسک، اعلام کرد که ابر‌ها و گردباد نهایی در نتیجه‌ی چرخش و حرکت توپ‌های نرم تگرگ و باد با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت بوجود می‌آیند.

در نهایت مشخص شد که GIF مورد نظر توسط دوست کوروسک به نام جاناتان ونستروم ایجاد شده است درواقع با ترکیب عکس‌های گرفته شده توسط کوروسک در سال ۲۰۱۵ این GIF بوجود آمده است. با توجه به پست اخیر اینستاگرام درباره GIF واقعی ساخته شده توسط کوروسک و ونستروم، این دو دوست از محبوبیت بالایی برخوردار شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها