در راستای افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به آموزه های دینی و اخلاقی قرآن و اهلبیت و تلاش برای گسترش فضائل اخلاقی رادیو ایران با ویژه برنامه «قبله این قبیله »نگاهی نو به حج ابراهیمی دارد.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۸۰
رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، با توجه به آغاز هفته حج این برنامه به تبیین برخی از اهداف عرفانی حج همچون معنی طواف: گردش به دور خانه خدا نشان دهنده این است که به غیر از خدا، گِرد دیگری نگردید،سعی بین صفا و مروه: با صدق و صفا سعی در یافتن محبوب کنید که با یافتن او همه بافت‌های دنیوی گسسته شود، لمس «حجرالاسود» بیعت با خدا بندید و رجم عقبات، رجم شیاطین انس و جن است. شما با رجم، با خدای خود عهد کنید تا شیاطین انس و ابرقدرت‌ها را از کشورهای اسلامی عزیز برانید می پردازد.

در این برنامه سعی خواهد شد با ایجاد فضای افکتیو و گوینده به عنوان راوی به عنوان حاجی در سفر نکات و اسرار حج به زبان ساده بیان شود.

برنامه از آماده شدن حاجی برای سفر آغاز می شود و تا قربانی کردن ادامه می یابد.

در بخش های مختلف روایت از متون فاخر از جمله خسی در میقات، اسرار حج امام خمینی، سفرنامه حج دکتر شریعتی و همچنین کلام بزرگان و کارشناسی استفاده خواهد شد.

در نتیجه برنامه بصورت فضاسازی و استفاده از المانهای حج و بصورت «افکتیو» در سفرنامه ای رادیویی تولید خواهد شد ضمن اینکه از شعر متن و آواز موسیقی های متناسب با فضای برنامه استفاده خواهد شد.

«قبله این قبیله» از بخش های روایت، متن روایی سفرنامه حج، گزارش بصورت مستند و گفتگوهای حجاج، موسیقی با کلام و بی کلام متناسب با فضای برنامه تشکیل شده است.

«سرای قبله و قنوت» به تهیه کنندگی عبدالله علایی، گویندگی حسن همایی، آیتم سازی وحید بیات و سعید مبشری کارشناسی حجج الاسلام میرباقری و حجت الاسلام خاکی سه شنبه سوم مرداد 96 از ساعت 12 به مدت 45 پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها