هشدار جام جم درباره مخدر خطرناکی که پر مصرف شده است

مهندس صنایعی که صنعت علف و گل گلخانه ای به راه انداخته است!

مهندس صنایع است و به قول خودش تلاش هم کرده است تا راه به شرکتی ببرد و درآمدش را از رشته تحصیلی اش به دست بیاورد اما خیلی زود به این نتیجه رسیده است که باید راه دیگری در پیش بگیرد، مدتی را در یکی از بنگاه های املاک گذرانده و می گوید هر چند درآمد خوبی داشته اما پولش خیلی بی برکت بود، می گویم قطعا با برکت تر از درآمد فعلی ات است ، انگار که بداند جوابم چیست حرفم را قطع می کند و قاطعانه می گوید: نه. آنقدر که آنجا مجبور به دروغ بودم اینجا نیستم.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۷۸
مهندس صنایعی که صنعت علف و گل گلخانه ای به راه انداخته است!

عرشیا، جوان 34 ساله اصفهانی است و حالا 20 سال است که در تهران زندگی می کند. نامش چیز دیگری است و عرشیا نامی است که به قول خودش در فهرست شماره خیلی ها به این نام ذخیره شده است. ساقی علف است و تنها با یک تلفن به مشتریانش ماری جوانا می رساند.

خودت هم مصرف می کنی؟‌

طوری می گویی مصرف می کنی انگار کرک است، علف که این حرف ها را ندارد. خیلی ها کشیده اند مطمئنم که خودت هم اگر نکشیده باشی بارها وسوسه شدی تجربه کنی. سیگار می کشی؟

بله، مگر هر کس سیگار می کشد علف هم کشیده!؟

نه که حتما کشیده باشد ولی اغلب آنهایی که سیگار می کشند تجربه کشیدن علف را هم دارند. منظورم این است که نباید به اینها معتاد گفت! علف طبیعی است! گیاه است و هیچ افزوده صنعتی ندارد که مخرب باشد. نه که ضرر نداشته باشد اما نشانه هایش خیلی زود از بین می رود و مثل کرک و شیشه و بقیه مخدرها نیست.

البته اینطور نیست چون از لحاظ روانی اتفاقا اعتیاد بیشتری دارد؟

شما تحقیق کردی؟! پرسیدی که اینطور می گویی؟

بله

ولی من که حدود 7-8 سال است این کار را می کنم و تعداد زیادی مصرف کننده را می شناسم اینطور نیستند.

قدیمی ترین مشتری هایت چقدر وقت است از تو خرید می کنند؟‌

مشتری هایی دارم که از همان ابتدا هنوز سراغم می آیند. از همین دوستان و دور وری های خودم هستند. چون اوایل پرورش نمی دادم و فقط می فروختم. از یک نفر حجم بالا می خریدم و به بقیه می فروختم. آن زمان ها خودم هم مصرف می کردم و چند نفری از من می گرفتند. بعدها حجم بیشتری می خریدم و اینطوری مصرف خودم برایم بی هزینه می شد. دفعه بعد که خرید می کردم حجم بیشتری می گرفتم و با فروشش علاوه بر مجانی شدن مصرف خودم رقمی هم برایم می ماند. این قضیه ادامه پیدا کرد تا اینجا که خودم خیلی کمتر مصرف می کنم و بیشتر درآمد دارم. هر چند این روزها برای نصف مشتری هایم از بیرون خرید می کنم و تعدادی از مشتری ها را هم با پرورش گل خودم تامین می کنم.

یعنی اینقدر زیاد است؟

نه جنسش فرق می کند. بعضی از مشتری ها علف های معمولی را استفاده نمی کنند. وضعشان بهتر است و از جنس های هلندی و اسپانیایی استفاده می کنند. تاثیر بهتر و قیمت بیشتری هم دارد. اما به آن ها که معمولا گذری هستند از علف های گلدانی خودم می دهم!

یعنی خودت پرورش می دهی؟

خودم که هر روز سر نمی زنم ولی بله محصول خودمان است.

یعنی همه محصولاتت را در گلدان پرورش می دهی؟‌

نه اسمش گلدانی است وگرنه یک گلخانه دارم در جایی بیرون از تهران که آن جا کار می کنم. اینطور نیست که همه در گلدان باشند ضمن اینکه فکر نکنید پرورش این گیاه خیلی آسان است. خیلی ها می روند در اینترنت با یک جستجوی ساده راه های پرورش گلدانی ماری جوانا را می خوانند و فکر می کنند می توانند این کار را انجام بدهند در صورتی که به این راحتی ها نیست. اگر بود که این همه آدم در به در علف نبودند! این گیاه خیلی حساس است و ضمن اینکه بوی خیلی تند و بدی هم دارد و نمی شود در محیط های خانگی پرورش داد. فارغ از همه این ها کلی نکته دارد و دما و رطوبت در پرورش آن خیلی موثر است.

چه کسانی بیشتر از تو خرید می کنند؟‌

نظرسنجی که نمی کنم ! ولی اغلبشان جوان هستند.

مثلا چه سن و سالی؟

والا همه را خودم تحویل نمی دهم ولی می شود گفت بین 15 تا 35 سال.

برایت اهمیتی ندارد که چه سن و سالی باشند؟

یعنی عذاب وجدان بگیرم؟! فکر می کنید از من خرید نکنند دیگر علف نمی کشند؟! چرا من هم آدمم یک بار یک بچه 13 ساله آمد که خرید بزند ( خرید کند) من هم به او نفروختم هر چند فکر کنم او از طرف یک نفر دیگری بود چون با همان شماره دوباره یک نفر دیگر آمد برای خرید. ولی خیلی برایم فرق نمی کند.

مشتری هات از چه طبقه ای هستند؟‌

معمولا پولدارند! البته اگر منظورت وضعیت مالی باشد. وگرنه خیلی تفاوتشان را نمی شود متوجه شد. البته چرا، جماعت هنری خیلی بیشترند حداقل از تیپ و قیافه شان می شود تشخیص داد که در عالم هنرند. علف کشیدن بهانه می خواهد، جالب است که مثلا شب پخش بازی ال کلاسیکو درخواست علف زیاد می شود! چون همه می خواهند بنشینند پای فوتبال و فاز علف بگیرند تا از بازی لذت بیشتری ببرند.

چقدر درآمد داری؟

چرا باید بگویم. خود شما چقدر درآمد داری؟

من با همه اضافه کاری و مخلفاتش حدود دو میلیون تومان.

درآمد من رقم ثابتی ندارد ولی خیلی بیشتر از این عدد است.

مثلا 20 میلیون در ماه می شود؟

قرار نبود در این رابطه حرف بزنیم. تو فکر کن 20 میلیون ، بگذار بقیه فکر کنند 100 میلیون درآمد دارم چه فرقی می کند. هر کسی بالاخره از یک راهی نان می خورد. یکی توی این گرما دوازده ساعت روی ماشین کار می کند یکی هم نشسته پشت میز و زیر کولر میلیاردی اختلاس می کند!

به نظر تو فرقی ندارد اینها؟

فرق که دارد هر کسی به مرام خودش پول در می آورد. من اگر کار مرتبط با تحصیلم را داشتم قطعا از این راه پول در نمی آوردم ولی اگر این کار را نکنم این کار از بین نمی رود! شما برو ببین هر روز یک جا تجمع است برای مطالبات بانکی این مردم، چرا درست نمی شود؟ هر جا می روی می بینی سر یک عده ای کلاه گذاشته اند. بعد همین دیروز پریروز خواندم که مدیر یکی از این موسسات همه پولهای مردم را برداشته آپارتمان خریده و به نام دو زن صیغه ای خودش کرده! بعد شما از من می پرسی که چرا این کار را می کنم؟!

به نظر خیلی هم به روز هستی؟‌

چرا نباشم. اتفاقا اخبار را خیلی دقیق دنبال می کنم. خیلی وقت ها هم در کارم به درد خورده است.

فقط ماری جوانا می فروشی؟

ماری جوانا، علف، گل،وید،‌ سیگاری اینها همه اش یکی است. من هم فقط همین کار را می کنم. کاری به چیز دیگری ندارم. خوشم هم نمی آید که چیز دیگری بفروشم. نه بلد هستم نه اصلا دیدم تا به حال. من هنوز شیشه را از نزدیک ندیدم. سراغش هم نمی روم. علف گیاه است، از طبیعت است، هیچ چیز طبیعت هم بی حکمت نیست!

از سرنوشت مشتری هات خبر داری؟

( می خندد) من چه کار دارم به سرنوشت مردم. اگر منظورت این است که می خواهی ببینی علف چه بلایی سرشان آورده نه نمی دانم. چون نمی پرسم ولی خب بوده است کسانی که خودم به آنها می گفتم که کمتر مصرف کنند. مثلا یک بازیگر تئاتر بود که دو روزی یک پک علف سنگین خرید می زد. آخر هفته هر چقدر اصرار کرد پیچاندمش. اول فکر می کردم که از من می خرد که به کسانی بفروشد ولی یک بار سر قرار دیدم قفل کرده است! ترسیدم و تا مدت ها به او جنس نفروختم. هر چند مطمئنم از جای دیگری خرید زده است. چون ساقی بین جماعت هنری خیلی زیاد است.

چرا فکر می کنی این قشر بیشتر مصرف می کنند؟

گفتم که از قیافه شان متوجه می شوم. ولی یک بار با یکی شان حرف زدم و می گفت جنست طوری است که وقتی می کشم تا ساعت ها ساز می زنم و یک آلبوم آهنگ تهیه کردم! می گفت اسم آلبومم را می خواهم بگذارم ساقی ( می خندد)‌ البته قطعا خودش فکر می کند که شاهکار خلق کرده در صورتی که بقیه گوش می کنند و متوجه می شوند چیز تازه ای نیست.

میثم اسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها