از انواع خودرو که امروزه در بازار ایران، تنوع نسبتا خوبی دارد، کلاس هاچبک بوده که گزینه های ساخت داخل و وارداتی نسبتا پر تعدادی را پیش روی خریداران قرار می دهد، در ادامه این مطلب قصد داریم دو مورد از این کلاس خودرو که یکی وارداتی و دیگری در داخل مونتاژ می شود را به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۳۷
مقایسه هاچبک‌های کم مصرف بازار

به گزارش جام جم آنلاین از خبرماشین، این کوچولوها جای پارک زیادی نیاز ندارند، در ترافیک راحت تر هستند و برای زندگی شهری و به عنوان ماشین دوم خانواده یک ایده آل واقعی به شمار می آیند.

میتسوبیشی میراژ خودرویی مدل 2017 خودرویی است که در آبان ماه 95 توسط شرکت آرین موتور رونمایی و فروش آن آغاز شد. میتسوبیشی میراژ جدید با مصرف سوخت بسیار کم، قیمت ایده آل و ظاهر جدید خود دارای کاپوت، جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب چراغ های جلو و مه شکن بازطراحی شده است. تغییرات بدنه این خودرو تنها به منظور اسپرت تر و جذاب تر ساختن میراژ نبوده اند بلکه میتسوبیشی از این فرصت برای بهبود آیرودینامیک به منظور به حداکثر رساندن بهره وری سوخت و در عین حال کاهش وزن بهره برده است.

هیوندای i10 که چند ماه است تولید و فروش آن توسط شرکت کرمان موتور آغاز شده، خودرویی است که علی رغم کوچک بودن، جذاب، اسپرت و جوان پسند است. در نمای جلو، دی لایت ها در کنار چراغ های کشیده جذابیت به ظاهر خودرو بخشیده است.

از نظر ابعاد، میراژ در طول، عرض، ارتفاع، فاصله دو محور و گنجایش صندوق عقب از هیوندای i10 بزرگ تر اما وزن کمتری دارد. میراژ به یک پیشرانه 3 سیلندر 1200 سی سی با استاندارد آلایندگی یورو 5 مجهز شده که قدرتی معادل 79 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 106 نیوتون متر را توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. هیوندای i10 نیز به یک پیشرانه 1248 سی سی با استاندارد آلایندگی یورو 6 مجهز شده است. حداکثر قدرت تولید شده 86 اسب بخار و حداکثر گشتاور 121 نیوتون متر و گیربکس به کار رفته از نوع 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است.

شتاب صفر تا 100 میتسوبیشی میراژ 13 ثانیه و هیوندای i10 13.8 ثانیه است. حجم باک میتسوبیشی 35 لیتر بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و حجم باک هیوندای 40 لیتر بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر است.

میتوبیشی میراژ مجهز به 6 ایربگ (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی و 2 عدد پرده ای)، کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای سرنشین جلو و عقب همراه با پیش کشنده، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، چراغ های جلو زنون HID، چراغ روز LED جلو، چراغ های LED عقب، مه شکن جلو، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، تنظیم ارتفاع فرمان، چراغ ترمز سوم بر روی باله عقب، تریم داخلی مشکی، فرمان با طرح مشکی پیانویی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن، دسته دنده چرمی، صندلی عقب های تاشو، سیستم ایزوفیکس، کامپیوتر سفری به همراه صفحه نمایشگر اطلاعات چندگانه (پیمایش، مصرف سوخت و ...)، پورت USB، بلوتوث هندزفری، 4 بلندگو، آیینه های جانبی با گرم کن به همراه راهنما روی آن، گرم کن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید (Keyless) و استارتر، کروز کنترل است.

هیوندای i10 مجهز به 2 ایربگ راننده و سرنشین جلو، سیستم پخش MP3، دارای 4 بلندگو، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، دی لایت، ABS، EBD، ESC، کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است.

میتسوبیشی میراژ با قیمت 78 میلیون و 900 هزار تومان و هیوندای i10 با قیمت 71 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. هر دو خودرو دارای 5 سال گارانتی شرکت مربوطه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها