عضو هیات نظارت بر اجرای برجام درقبال اقدامات اخیر آمریکا در راستای نقض برجام گفت: بدون تردید نقض عهد آمریکایی‌ها در خصوص برجام بی پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۶۵
ولایتی:نقض برجام از سوی آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر ولایتی پس از دیدار با فرستاده ویژه دولت چین در امور سوریه و در پاسخ به سوالی در خصوص قانع نشدن ایران درباره نقض عهد برجام از سوی آمریکا در نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام و اقدام بازدارنده ایران در این زمینه، افزود: بدون تردید به عنوان یکی از اعضای کمیسیون نظارت بر برجام به این نقض عهد امریکا معترضیم.

وی افزود: معتقدم که باید پس از بازگشت آقایان ظریف، عراقچی و روانچی به ایران نتیجه گفتگوهای آنها را بشنویم و ان شاء الله تصمیم مشترکی در این خصوص خواهیم گرفت.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا این نظر هیات نظارت بر اجرای برجام است؟» تصریح کرد: این موضوع باید در هیات نظارت بر اجرای برجام مورد بحث قرار گیرد، به هر تصمیم جمعی که رسیدیم همان را اجرا خواهیم کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص اقدامات اخیر دولت کویت در قبال ایران نیز گفت: به مصلحت دولت و ملت کویت است که روابط خود با ایران را بر اساس حسن همجواری تنظیم کنند و منافع ملی خود را تحت فشار سعودی ها و دیگران قرار ندهند.

وی با اشاره به محکومیت اشغال کویت در زمان صدام از سوی ایران، ادامه داد: به مصلحت کویت نیست که از سوی سعودیها، امریکایی ها و صهیونیست ها فشارپذیر باشند و تحت فشار سعودی ها با ایران این گونه عمل کند چرا که ما می‌دانیم آنها تحت فشار سعودی ها این طور عمل می کنند.

ولایتی همچنین در خصوص عدم صدور روادید هیات دیپلماتیک ایرانی از سوی عربستان برای اعزام به حج، گفت: بناست که دولت سعودی همکاری کند.

وی افزود: دولت ایران با شرط حفظ عزت و حرمت حجاج ایرانی با اعزام حجاج موافقت کرده است.

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام خاطرنشان کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت و عزت حجاج خود خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها