گفت‌وگوی اختصاصی جام‌جم با پرورش‌دهنده و ساقی ‌ماری‌جوانا

رویش اعتیاد از گلدان‌های خانگی!

مهندسی صنایع خوانده است و به قول خودش تلاش کرده راه به شرکتی ببرد و درآمدش را از رشته تحصیلی‌اش به دست بیاورد، اما خیلی زود دلسرد شده است و تصمیم گرفته از راه غیرقانونی کسب درآمد کند. می گوید مدتی را هم در یکی از بنگاه‌های املاک گذرانده و هر چند درآمد خوبی داشت، اما به نظر خودش پولش برکتی نداشته. می‌گویم قطعا بابرکت‌تر از درآمد فعلی‌ات است.اخم می کند و شانه بالا می اندازد.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۶۰
رویش اعتیاد از گلدان‌های خانگی!

34 ساله است و 20 سالی می شود که در تهران زندگی می‌کند. عرشیا نام مستعاری است که برای خودش انتخاب کرده به قول خودش در فهرست شماره‌‌های گوشی خیلی‌هااین نامش را ذخیره کرده اند ؛‌خیلی هایی که همگی به ماری جوانا معتاد شده اند.عرشیا ، ساقی علف است و تنها با یک تلفن به مشتریانش ماری‌جوانا می‌رساند. او ماری جوانا را در گلدان های خانگی پرورش می دهد اما نمی گوید بذر اولیه اش را چگونه تهیه کرده است.

دلش نمی خواهد درباره درآمدش حرف بزند. دلش نمی خواهد به او بگویم قاچاقچی. دلش نمی خواهد بداند مجازات تولید و فروش این ماده مخدر چیست . دلش نمی‌خواهد بداند مشتری هایش که معتاد شده اند چه سرنوشتی دارند اما حاضر می شود به اندازه نیم ساعت، درباره بزه‌اش حرف بزند؛ حرف هایی که شاید در هیچ رسانه ای تا کنون منتشر نشده است.

خودت هم مصرف می‌کنی؟‌

طوری می‌گویی مصرف می‌کنی، انگار کراک است. علف که این حرف‌ها را ندارد. خیلی‌ها کشیده‌اند. مطمئنم خودت هم اگر نکشیده باشی، بارها وسوسه شده‌ای تجربه کنی. سیگار می‌کشی؟

مگر هر کس سیگار می‌کشد، علف هم کشیده!؟

نه که حتما کشیده باشد ولی اغلب آنهایی که سیگار می‌کشند، تجربه کشیدن علف را هم دارند. منظورم این است که نباید به اینها معتاد گفت! علف طبیعی است! گیاه است و هیچ افزوده صنعتی ندارد که مخرب باشد. نه که ضرر نداشته باشد، اما نشانه هایش خیلی زود از بین می‌رود و مثل کراک و شیشه و بقیه مخدرها نیست.

البته این طور نیست چون از لحاظ روانی اتفاقا اعتیاد بیشتری دارد.

شما تحقیق کردی؟! پرسیدی که این طور می‌گویی؟

بله .

من که حدود هفت هشت سال است، این کار را می‌کنم و تعداد زیادی مصرف‌کننده می‌شناسم، این طور نیستند.

قدیمی‌ترین مشتری‌هایت چند وقت است از تو خرید می‌کنند؟‌

مشتری‌هایی دارم که هنوز سراغم می‌آیند. از همین دوستان و دوروبری‌های خودم هستند. اوایل پرورش نمی‌دادم و فقط می‌فروختم. از یک نفر حجم بالا می‌خریدم و به بقیه می‌فروختم. آن وقت‌ها خودم هم مصرف می‌کردم و چند نفری از من می‌گرفتند. بعدها حجم بیشتری می‌خریدم و این طوری مصرف خودم بی‌هزینه می‌شد. دفعه بعد که خرید می‌کردم، حجم بیشتری می‌گرفتم و با فروشش علاوه بر مجانی شدن مصرف خودم رقمی هم برایم می‌ماند. این قضیه ادامه پیدا کرد تا اینجا که خودم خیلی کمتر مصرف می‌کنم و بیشتر درآمد دارم. این روزها برای نصف مشتری‌هایم از بیرون خرید می‌کنم و تعدادی از مشتری‌ها را هم با پرورش گل خودم تامین می‌کنم.

یعنی این‌قدر زیاد است؟

نه، جنسش فرق می‌کند. بعضی مشتری‌ها علف معمولی استفاده نمی‌کنند. وضعشان بهتر است و از جنس‌های هلندی و اسپانیایی استفاده می‌کنند. تاثیر بهتر و قیمت بیشتری هم دارد، اما به آنها که گذری هستند، از علف‌های گلدانی خودم می‌دهم!

یعنی خودت پرورش می‌دهی؟

خودم که هر روز سر نمی‌زنم ولی بله محصول خودمان است.

چه کسانی بیشتر از تو خرید می‌کنند؟‌

نظرسنجی نمی‌کنم! ولی اغلبشان جوان هستند.

مثلا چه سن و سالی؟

همه را خودم تحویل نمی‌دهم ولی می‌شود گفت بین 15 تا 35 سال.

برایت اهمیتی ندارد چه سن و سالی باشند؟

یعنی عذاب وجدان بگیرم؟! فکر می‌کنید از من خرید نکنند دیگر علف نمی‌کشند؟! چرا، من هم آدمم. یک بار یک بچه 13 ساله آمد که خرید بزند (خرید کند). هرچند فکر کنم از طرف یک نفر دیگری بود چون با همان شماره دوباره یک نفر دیگر آمد برای خرید، ولی خیلی برایم فرق نمی‌کند.

مشتری‌ها از چه طبقه‌ای هستند؟‌

معمولا پولدارند! البته اگر منظورت وضعیت مالی باشد. خیلی تفاوتشان را نمی‌شود متوجه شد. البته جماعتی که خودشان را هنری جا می‌زنند، خیلی بیشترند. حداقل برداشت من این است که از تیپ و قیافه‌شان می‌شود تشخیص داد در عالم هنرند. علف کشیدن بهانه می‌خواهد. جالب است که شب پخش بازی ال کلاسیکو درخواست علف زیاد می‌شود! چون برخی می‌خواهند بنشینند پای فوتبال و فاز علف بگیرند تا از بازی لذت بیشتری ببرند.

چقدر درآمد داری؟

چرا باید بگویم؟ خود شما چقدر درآمد داری؟

من با همه اضافه کاری و مخلفاتش حدود دو میلیون تومان.

درآمد من رقم ثابتی ندارد ولی خیلی بیشتر از این عدد است.

مثلا 20 میلیون در ماه می‌شود؟

قرار نبود در این رابطه حرف بزنیم. تو فکر کن 20 میلیون، بگذار بقیه فکر کنند 100 میلیون درآمد دارم. چه فرقی می‌کند؟ هر کسی بالاخره از یک راهی نان می‌خورد. یکی توی این گرما 12 ساعت روی ماشین کار می‌کند. یکی هم نشسته پشت میز و زیر کولر، میلیاردی اختلاس می‌کند!

به نظر تو فرقی ندارد اینها؟

فرق که دارد. هر کسی به مرام خودش پول درمی‌آورد. من اگر کار مرتبط با تحصیلم داشتم، از این راه پول در نمی‌آوردم ولی اگر این کار را نکنم، این کار از بین نمی‌رود!

به نظر خیلی هم به روز هستی؟‌

چرا نباشم؟ اتفاقا اخبار را خیلی دقیق دنبال می‌کنم. خیلی وقت‌ها هم در کارم به درد خورده است.

فقط ماری‌جوانا می‌فروشی؟

ماری‌جوانا، علف، گل،وید،‌ سیگاری. اینها همه‌اش یکی است. من هم فقط همین کار را می‌کنم. کاری به چیز دیگری ندارم. خوشم نمی‌آید چیز دیگری بفروشم. نه بلد هستم و نه اصلا دیدم تا به حال. من هنوز شیشه را از نزدیک ندیده‌ام. سراغش هم نمی‌روم. علف گیاه است، از طبیعت است. هیچ چیز طبیعت هم بی‌حکمت نیست!

از سرنوشت مشتری‌هات خبر داری؟

(می‌خندد) من چه کار دارم به سرنوشت مردم؟ اگر منظورت این است که می‌خواهی ببینی علف چه بلایی سرشان آورده، نه نمی‌دانم چون نمی‌پرسم .خب بوده کسانی که خودم به آنها می‌گفتم کمتر مصرف کنند. مثلا یک بازیگر بود که دو روزی یک پک علف سنگین خرید می‌زد. آخر هفته هر چقدر اصرار کرد، پیچاندمش. اول فکر می‌کردم از من می‌خرد که به کسانی بفروشد ولی یک بار سر قرار دیدم قفل کرده است! ترسیدم و تا مدت‌ها به او جنس نفروختم. هر چند مطمئنم از جای دیگری خرید زده، چون ساقی بین جماعتی که خودشان را مثلا هنری جا می زنند ،‌زیاد پیدا می‌شود. ظاهرا بین جوانان یک پز شده.

چرا فکر می‌کنی این جور افراد بیشتر مصرف می‌کنند؟

گفتم که از قیافه‌شان متوجه می‌شوم. یک بار با یکی‌شان حرف زدم و می‌گفت، جنس که مصرف می کند تا ساعت‌ها ساز می‌زنم و می خواهد یک آلبوم آهنگ تهیه کند! می‌گفت اسم آلبومش را می‌خواهد بگذارد ساقی (می‌خندد).‌ البته قطعا خودش فکر می‌کند هنرمند است یا مثلا شاهکار خلق کرده در صورتی که اگر بقیه گوش می‌کنند مطمئنم که هیچکس چیزی نمی فهمد !

میثم اسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها