مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: آلودگی هوا ناشی از توفان گرد و خاک از اوایل هفته تاکنون 549 نفر از مردم شهرستان های شمال استان (منطقه سیستان) را راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۶۷
گرد و خاک 549 سیستانی را به مراکز درمانی فرستاد

به گزارش جام جم آنلاین، غلامرضا اربابی امروز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: 70 نفر از مجموع مراجعه کنندگان در این مدت به دلیل مشکلات تنفسی، ریوی، قلبی و چشمی به مراکز درمانی و بیمارستان های منطقه سیستان با توجه به شدت بیماری بستری شدند.

وی افزود: همچنین 479 نفر دیگر با توجه به جزیی بودن مشکلات به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی گفت: تمام دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با استقرار تیم های امدادی و کارشناسی در منطقه سیستان آماده خدمات رسانی به مردم خسارت دیده هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تداوم وزش باد همراه گرد و خاک در منطقه سیستان به رانندگان وسائط نقلیه سبک و سنگین توصیه می شود با رعایت مسائل ایمنی و سرعت مناسب در مسیرهای شمال استان تردد کنند.

اربابی گفت: نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه دیگر مسئولان استانی با حضور در شهرستان سیل زده ایرانشهر در حال بازدید از اردوگاه موقت و روند امدادرسانی و منازل تخریبی و اسکان آسیب دیده ها در سیلاب اخیر است.

بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تا اوایل هفته جاری سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.

نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیر در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شهرهای شمالی استان تداوم دارد.

رضا آزادمنش اظهار داشت: کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مدت دور از انتظار نیست.

وی افزود: حداکثر سرعت باد در 24 ساعت گذشته در شهرهای زابل، هامون و هیرمند در منطقه سیستان به 80 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی نیز به سه هزار متر رسیده است.

به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 11.5 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها