شبکه‌های رادیویی همزمان با فرارسیدن ایام شهادت ششمین ستاره فروزان آسمان امامت، حضرت امام جعفرصادق(ع) ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان خود می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۰۸
رادیو در سوگ شهادت رئیس مذهب جعفری

رادیو ایران

به گزارش روابط‌عمومی معاونت صدا، در سالروز شهادت امام صادق‌(ع) علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت می‌توانند با برنامه «صبح صادق» به بررسی الگوپذیری از شخصیت علمی، فرهنگی و عرفانی آن معصوم بپردازند. در این برنامه به ابعاد مختلف زندگی از جمله وضعیت اجتماعی آن دوره و سیره عملی آن حضرت و جایگاه ایشان در میان مردم پرداخته خواهد شد.

«صبح صادق» به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی، گویندگی حسن همائی، راوی رضا آقاشریفیان، آیتم‌سازی حسین معصومی، وحید بیات و لیلا کوچکیان و نویسندگی مهدی رسولی از ساعت 9 تا 10 و 30 دقیقه صبح از گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران پخش می‌شود.

رادیو جوان

برنامه «دایره» شبکه جوان پنجشنبه به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به روی آنتن می‌رود. این برنامه کاری از گروه جوان و جامعه شبکه جوان است که به تهیه‌کنندگی مجتبی حسنی و گویندگی فاطمه عباسی از ساعت 12 و 30 دقیقه پخش می‌شود. ویژه برنامه «سفیر صادق» نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) پنجشنبه ساعت 14 و 30 دقیقه به تهیه‌کنندگی زینب محمودی و گویندگی محی‌الدین تقی‌پور از این شبکه شنیده می‌شود.

رادیو معارف

برنامه «غریب مدینه» پنجشنبه همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) ساعت 21 و 30 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه با کارشناسی حجت‌الاسلام اباذری به موضوعاتی همچون نقش مناظرات امام صادق(ع) در حفظ شیعه، تبیین نمونه‌هایی از مناظرات امام صادق(ع) در میدان علم و دانش و پیروزی آن امام همام در این مناظرات بر ادیان مختلف و... می‌پردازد.

رادیو فرهنگ

گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه «به روشنای صبح» را پخش می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی مریم یوسفی‌پور و گویندگی نرگس اصفهانی را پنجشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 10 خواهید شنید.

رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از ساعت 6 و 30 دقیقه به مدت 55 دقیقه با ویژه برنامه «در غربت مدینه دانش» با شما همراه می‌شود. حجت‌الاسلام میرلوحی، استاد دانشگاه امام صادق (ع) در این برنامه به تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام جعفر صادق (ع) با تاکید بر نهضت علمی ایجاد شده توسط ایشان می‌پردازد. شاگردان برجسته امام جعفر صادق (ع) و علوم مختلف از دیگر مباحثی است که در این برنامه مطرح خواهد شد.

رادیو تهران

«شمیم شفا» ویژه شهادت امام صادق(ع) در رادیو تهران تدارک دیده شده است که پنجشنبه ساعت 2 بامداد پخش می‌شود. «در سوگ سپید» از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع) از ساعت 3 بامداد شنوندگان را همراهی می‌کند.

همچنین ویژه‌برنامه های «صبح صادق» پنجشنبه ساعت 10 و «نان و انار» ساعت 16 و 30 دقیقه به این مناسبت پخش می‌شود.

رادیو سلامت

«خونه زندگی» به تهیه‌کنندگی شهرام زین‌العابدین از ساعت 10 و 20 دقیقه روز پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام سعیدی، کارشناس مذهبی به تاثیر ساده‌زیستی بر روابط اعضای خانواده با الگوگیری از ساده‌زیستی ائمه اطهار (ع) می‌پردازد.

رادیو قرآن

ویژه‌برنامه «پیشوای صادق» روز پنجشنبه با موضوع بررسی شیوه‌های آموزش و پرورش از نگاه امام صادق(ع) روی آنتن رادیو قرآن می‌رود. کرسی‌های آزاداندیشی و ضرورت علم و فناوری در عصر حاضر از مباحثی است که در برنامه مطرح می‌شود.

ویژه‌برنامه «اشراق» نیز در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) چهارشنبه 28 تیر به زندگی‌نامه آن حضرت و سوره مبارکه واقعه خواهد پرداخت.

رادیو معارف

برنامه «غریب مدینه» همزمان با شب شهادت امام صادق (ع) ساعت 21 و 30 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه با کارشناسی حجت‌الاسلام اباذری به موضوعاتی همچون نقش مناظرات امام صادق (ع) در حفظ شیعه، تبیین برخی مناظرات امام صادق (ع) در میدان علم و دانش و پیروزی آن امام همام در این مناظرات برادیان مختلف و اعتراف آنان بر علم بیشمار حضرت و... می‌پردازد.

رادیو نمایش

رادیو نمایش نیز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، نمایش «نان و انار» ساعت 7 و 15 دقیقه و «مؤمن طاق» ساعت 10 و 30 دقیقه را روی آنتن می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها