در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با رئیس رسانه ملی تاکید شد:

حمایت از رسانه ملی برای مقابله با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان صداوسیما بر حفظ استقلال و مرجعیت رسانه ملی تاکید و بر حمایت از این رسانه برای مقابله با جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۹۴
حمایت از رسانه ملی برای مقابله با جنگ نرم و هجمه های فرهنگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ،اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر حفظ استقلال و مرجعیت رسانه ملی، افزودند: رسانه ملی مرکز قدرت مقابله با جنگ نرم است و برای پاسخ به هنگام به هجمه‌های فرهنگی باید مجهز و به روز باشد.

نمایندگان مجلس همچنین پیگیری وعده‌های فرهنگی مجلس و دولت از سوی رسانه ملی را خواستار شدند و افزودند: صداوسیما باب نقد در حوزه‌های مختلف به خصوص موضوعات فرهنگی را باز کند و با استمرار برنامه هایی نظیر "مناظره" بدون توجه به فشار‌ها به نقش مطالبه گری خود بپردازد.

وکلای ملت همچنین با اشاره به برخی نقاط ضعف فرهنگی جامعه، تمرکز بیشتر رسانه ملی در حوزه آموزش و فرهنگسازی و مشارکت با دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور را خواستار شدند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن قدردانی از عملکرد رسانه ملی در عرصه انتخابات گفتند:حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای حاصل تلاش شبانه روزی و بیانگر اثرگذاری رسانه ملی بود. نمایندگان مجلس تعامل رسانه ملی با شورای نظارت بر سازمان صداوسیما را مطلوب برشمردند و از ارتباط تنگاتنگ دوره جدید مدیریتی سازمان قدردانی کردند.

توجه بیشتر به کیفیت در برنامه سازی و تولید سریال‌های جذاب، حفظ روحیه انقلابی و ترویج فرهنگ جهادی، ارائه تصویر زندگی واقعی مردم در سریال ها، ترویج تفکر همگرایی قوا، ارائه خبر همراه با تحلیل، تعامل دوسویه با مخاطبان و پرهیز از نگاه یکسویه، تولید برنامه‌های شاد با هدف حفظ نشاط جامعه با رعایت حدود شرعی، پرداختن به موضوعات حجاب و عفاف و پیشنهاد تاسیس شبکه گردشگری و توریسم با هدف معرفی هویت و شناخت ایران، از دیگر موضوعاتی بود که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این دیدار به آن ها اشاره کردند.

رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار بر تعامل هرچه بیشتر رسانه ملی وکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد وگفت:رسانه ملی با قدرت در برابر تهاجم فرهنگی رسانه‌ای دشمنان ایستاده واز هویت فرهنگی ملت ایران دفاع می‌کند و همانطور که تاکنون برای فعال سازی دستگا‌ه ها ونهادهای فرهنگی کشور اقدام کرده ، آماده همکاری بیشتر در این زمینه است.

دکتر علی عسکری پیشرفت و دوام یک جامعه را در توجه به هویت فرهنگی آن جامعه دانست و تصریح کرد: صداوسیما با توجه به مصوبه‌ی مجلس محترم شورای اسلامی برای ارتقاء فرهنگی و فرهنگ سازی آمادگی مشارکت و همکاری با همه‌ی دستگاه‌های دولتی را دارد که دراین زمینه باتولید برنامه هایی باهدف احیاء و رونق بخشیدن به مساجد و تبیین جایگاه مدارس، نقش آفرینی خود را آغاز کرده است.

دکتر علی عسکری فرهنگ را روح حاکم بر جامعه برشمرد و افزود:رسانه ملی همکار و حامی همه دستگاه های دولتی برای فرهنگ سازی در جهت بهبود عملکرد وارتقاء خدمت رسانی دستگا‌ها به مردم است. رئیس سازمان صداوسیما با انتقاد ازهنجار شکنی‌ها در فضای مجازی افزود: به علت خلاء قانونی درفضای مجازی امروز نوعی هرج ومرج دراین عرصه حاکم است که تخریب گر فرهنگ وهویت ملت ایران است. پیش از این دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بازدیدی از بخش‌های مانیتیورینگ، ماهواره و پخش‌های سیما و خبر داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها