راز قتل مرد معتاد که قربانی درگیری خانوادگی شده بود، در جریان تحقیقات پلیسی بعد از دو ماه فاش شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۶۴
خواهر، راز قتل برادر معتاد را فاش کرد

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از نخستین روز فروردین امسال و به دنبال کشف جسد مردی در جاده جاجرود در دستور کار تیم جنایی تهران قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد، جسد متعلق به مردی حدود 35 ساله است که بر اثر اصابت ضربه‌های چاقو به شکم، پا و گردن به قتل رسیده بود.

با دستور محسن مدیرروستا، بازپرس جنایی تهران جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت را آغاز کردند. به دلیل مجهول‌الهویه بودن جسد، تحقیقات روی شناسایی هویت مقتول متمرکز شد و ماموران با انگشت‌نگاری هویت مرد جوان به نام داوود را شناسایی کردند. او پیش از این به اتهام موادمخدر دستگیر شده بود.

با شناسایی خانواده مقتول در منطقه اتابک، کارآگاهان به اعضای خانواده مقتول مراجعه و در همان تحقیقات اولیه متوجه شدند آنها هیچ شکایتی درباره ناپدید شدن او ارائه نکرده بودند. آنها در تحقیقات مدعی شدند، داوود به خاطر مصرف موادمخدر هرازگاهی ناپدید می‌شد و بعد از مدتی دوباره بازمی‌گشت. این بار هم فکر کردیم دوباره بعد از چند روز بازمی‌گردد و شکایت نکردیم.

این درحالی بود که تحقیقات محل نشان داد، چند روز قبل از کشف جسد، درگیری شدیدی بین داوود و اعضای خانواده‌اش رخ داده بود و بعد از آن همسایه‌ها مقتول را ندیده بودند.

تحقیقات از اعضای خانواده‌ مقتول آغاز شد و آنها اظهاراتی متفاوت درخصوص علت و انگیزه درگیری بیان می‌کردند. ماموران متوجه تناقض‌گویی‌های خواهر مقتول شده و به بازجویی از او پرداختند که روز شنبه لب به اعتراف گشود و گفت: 28 اسفند مادرم با من تماس گرفت و گفت داوود پدرت را می‌زند. من و شوهرم به نام مهدی42 ساله به خانه پدرم رفتیم؛ در زمان ورود، داوود با چاقو پدرم را تهدید می‌کرد و با دیدن ما، به سمت شوهرم حمله‌ور شد. شوهرم نیز با چاقویی که روی دیوار دستشویی قرار داشت، او را زد. پس از قتل برادرم، همه ترسیده بودیم؛ جسد را داخل پارچه‌ای گذاشتیم و با خودرویی که شوهرم از دامادشان به امانت گرفته بود، جسد را به منطقه‌ جاجرود منتقل کردیم.

با توجه به اعترافات خواهر مقتول، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت متهم به قتل در خیابان شهید غیاثی او را دستگیر کردند.

مهدی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایتی شد، اما پس از مواجهه حضوری با همسرش و اطلاع از اعتراف وی به‌ناچار لب به اعتراف گشود. مهدی با تائید اظهارات همسرش، در تکمیل آنها گفت: برای نصیحت کردن داوود، به خانه پدرزنم رفتیم، اما به محض ورود به خانه، او با چاقو به سوی من حمله‌ور شد. من نیز با چاقویی که از لبه‌ دیوار برداشتم، او را زدم، سپس جنازه را با همسرم به منطقه‌ جاجرود انتقال دادیم و در کنار جاده‌ای خاکی ر‌ها کردیم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و او برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در حالی که متهم به قتل برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شده، والدین مقتول اعلام کردند دامادشان را می‌بخشند و از او شکایتی ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها