وزیر خارجه روسیه گفت: شروط آمریکا برای بازگرداندن دو ساختمان نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور، «دزدی در روز روشن» است.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۱۲
لاوروف: آمریکا در روز روشن دزدی می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، تلاش های آمریکا برای بازگرداندن ساختمان های دیپلماتیک روسیه که در نیویورک و مریلند مصادره شده است را «دزدی در روز روشن» خواند.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در دسامبر 2016 (آذر 1395) دستور داد به سبب مداخله ادعا شده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو ساختمان نمایندگی دیپلماتیک روسیه توقیف و 35 دیپلمات روس نیز اخراج شوند.

روسیه اعلام کرده است: جاسوسان آمریکایی زیادی در مسکو تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت می کنند و به این سبب مسکو تهدید کرده است برخی از آنها را به عنوان مقابله مثل اخراج خواهد کرد.

مسکو همچنین اعلام کرده است: نتیجه دیدار روز دوشنبه میان سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و توماس شانون معاون وزیر امور خارجه آمریکا تاثیر زیادی روی این امر خواهد داشت.

لاوروف در سفری به بلاروس گفت: «احساسات ضد کرملین» در آمریکا به این معناست که نمی توان درباره به توافق رسیدن مسکو و واشنگتن در زمینه موضوعات جهانی مهم اطمینان داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها