بررسی پرونده‌های سرقت نشان می‌دهد بیشتر سرقت‌ها به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی مالباخته‌ها اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۷۴
هشدارهای پلیسی برای کیف‌قاپی

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس همواره به شهروندان توصیه کرده است تا برای ایمن ماندن از نقشه سارقان، تا حد امکان به جای استفاده از وجوه نقد از کارت‌های الکترونیک بانکی، چک‌های تضمینی رمزدار و مسافرتی استفاده کنند و اگر مجبور به حمل پول نقد یا کیف شدند، حتما از کیفی که دسته محکمی دارد، استفاده کنند. هنگام سوار شدن در اتوبوس‌های شهری و تردد در اماکن شلوغ نیز ضروری است به جای گرفتن بند کیف، دهانه آن را بگیرند و تا حد امکان، کیف را مقابل سینه خود نگه دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد کیف‌قاپ‌ها معمولا در اطراف بانک‌ها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می‌کنند، بنابراین باید هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی مراقبت بیشتری از وسایل خود داشت، حرکات اطرافیان خود مخصوصا موتورسوارها را زیر نظر گرفت و برای حمل پول نقد حتما از خودرو استفاده و از پیاده‌روی پرهیز کرد.

شهروندان باید کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان جدا خودداری کنند. همچنین هرگز نباید وجوه نقد و اشیای گران‌قیمت را با کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک‌های غیراستاندارد حمل کرد. بی‌توجهی به نمایش محتویات داخل کیف نیز یکی از دلایل وقوع سرقت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها