در این گزارش تصویری - تشریحی شاهد عکس های شوک آوری خواهید بود که نشان می‌دهند مردم چه اتفاقات وحشتناکی را پشت سر گذاشته اند. این عکس ها باعث می‌شوند که بدون درنظر گرفتن سن، اعتقادات، نژاد یا مذهب این افراد، درواقع دردی را که بشریت آن زمان کشیده است ، حس کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۵۵
۱۰ عکس تاریخی شوک آور که حتما باید ببنید!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، اکثر دیرین شناسان تخمین زده اند که انسان های مدرن حدود ۲۰۰ هزار سال است که ساکن زمین هستند. درچند قرن گذشته، تمدن مدرن شاهد تراژدی ها و قساوت‌های بی شماری بوده است. تصور کردن وحشتی که مردم در دوران مختلف زندگی شان تجربه کرده اند پیش از این کار سختی بوده است، اما با ظهور تکنولوژی ثبت عکس و ویدیو، دیگر می توانیم از یک سری اتفاقات وحشتناکی که در سراسر دنیا افتاده است (و بعضا هنوز هم اتفاق می افتد) باخبر باشیم. این عکس های شوک آور به ما نشان خواهند داد که مردم چه اتفاقات وحشتناکی را پشت سر گذاشته‌اند. این عکس ها باعث می‌شوند که بدون درنظر گرفتن سن، اعتقادات، نژاد یا مذهب این افراد، درواقع دردی را که بشریت آن زمان کشیده است ، حس کنید.

۱.شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی: آنفلوآنزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸، منجر به مرگ حدود ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا شد. این عکس با اینکه عادی بنظر می رسد، اما نمایانگر میزان ترس مردم است. آنها سعی می کردند روند روزمره‌ی زندگی خود را دنبال کنند، اما با اقدامات احتیاطی جدی.

۲. تجارت برده‌ در اقیانوس اطلس: این عکس بر روی یک کشتی بریتانیایی در سال ۱۸۶۸ گرفته شده است. با الغای بردگی در انگلستان این کودکان برده نجات داده شده و در حال بازگشت به آفریقا هستند.

۳. سربازی که گریه می‌کند: این پسر ۱۶ ساله از اعضای جوانان هیتلری است. این عکس پس از تسلیم آلمان گرفته شده است؛ او در حال غلبه بر ترس و ناامیدی خود است.

۴. نجات از طریق دیوار برلین: این سرباز آلمان شرقی می دانست که نباید اجازه دهد این کودک از دیوار رد شود، اما کودک از پدر و مادرش جدا شده بود. پس نگهبان این کودک را از سیم های خاردار رد می کند تا بتواند کسی از نزدیکان او را پیدا کرده و کودک را به او بسپارد.

۵. از سری عکس های ویلیام سوندرز: این عکاس بریتانیایی به چین رفت و این عکس که یک گردن زدن ساختگی و الکی بود را انداخت تا ارتش را تشویق به نفوذ در چین و متمدن کردن مردمش کند.

۶. زن مغولی که گرسنگی می کشد: این عکس در سال ۱۹۱۳ توسط Stefan passe در نشنال جئوگرافیک منتشر شد. در آن زمان مغولستان تازه به استقلال رسیده بود. یک مجازات معمول برای مجرمین و جنایتکاران این بود که آنها را در چنین جعبه هایی گذاشته، در معرض عموم قرار دهند و به آنها گرسنگی بدهند.

۷. هولودومور: قحطی اوکراین یکی از فجیع ترین قحطی‌ها در طول تاریخ است. این یک قحطی مصنوعی بود و توسط جماهیر شوروی و به دست ژوزف استالین ایجاد شد و منجر به نسل کشی میلیون ها نفر شد. این تصویر شهر خارکف در سال ۱۹۹۳ است. جنازه ها در خیابان هستند و مردم هم راه خودشان را می روند…!

۸. کودک شانگهایی: دومین جنگ چین و ژاپن از سال ۱۹۳۷ آغاز شد و بعد هم که به جنگ جهانی دوم برخورد. در جریان یک حمله هوایی، ژاپنی ها ایستگاه قطاری را در چین که پناه زنان و کودکان بود بمباران کردند. این کودک هرچند آسیب دیده، اما نجات یافته است.

۹. گور دسته جمعی: نازی ها حدود ۵۰ هزارنفر را در کمپ برگن-بلزن در سال ۱۹۴۵ کشتند.« گور دسته جمعی۳» دکتر فریتر کلن را نشان می‌دهد که در میان مرده ها ایستاده. او تصمیم گرفت که چون این زندانی ها توان کار کردن نداشتند باید به اتاق گاز فرستاده شوند. او بعدها به‌خاطر جنایاتش اعدام شد.

۱۰. برادران ناگازاکی: این عکس کمی بعد از بمباران شهر گرفته شده است. کودک کوچکتر در این عکس مرده و پسر بزرگ تر برادر او است. او برادرش را به کوره مرده سوزی برد و سوختن او را تماشا کرد اما گریه نکرد. او همه چیز دنیا را از دست داده بود، اما سعی می‌کرد به برادر کوچک بی گناه کشته شده است ادای احترام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها