عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

برگه سبز پلیس برای خرید و فروش خودرو کفایت می‌کند/ نظر مجلس قطعی است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس صدور سند خودرو از سوی نیروی انتظامی را قانونی دانست و گفت: با ابلاغ رییس مجلس به نیروی انتظامی، دیگر مانعی برای صدور سند خودرو توسط این نهاد وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۹۳
برگه سبز پلیس برای خرید و فروش خودرو کفایت می‌کند/ نظر مجلس قطعی است

محمد علی پورمختار در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود: با استعلام فرمانده نیروی انتظامی به رییس مجلس مبنی برصدور سند خودرو در نیروی انتظامی، رییس مجلس از معاونت قوانین مجلس خواستار بررسی این موضوع شدند و پس از بررسی های معاونت قوانین پاسخی که صادر شد این بود که دیگر الزامی برای مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت و نقل و انتقال سند وجود ندارد.

وی افزود: به موجب نظر معاونت قوانین مجلس از آنجا که نیروی انتظامی مسئول صدور گواهی نامه راهنمایی و رانندگی و پلاک گذاری خودروهاست برای صدور سند خودرو نیز می تواند اقدام کند در واقع سندی که نیروی انتظامی صادر می کند به عنوان برگ سبز در مراجع مختلف و قضایی قابل استناد است و کفایت می کند.

وی با اشاره به اینکه انشالله این نظر مجلس بتواند مردم را از بلاتکلیفی خارج کند گفت: در واقع نظر مجلس بر این نکته تاکید دارد که الزامی برای مراجعه به دفاتر ثبت نیست ولی اگر کسی خواست می‌تواند به این دفاتر مراجعه و سند خودروی خود را ثبت کند.

وی ادامه داد: از آنجا که نظر مجلس به عنوان قانونگذار یک نظر قطعی محسوب می شود پس باید گفت دیگر ابهامی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم همه دستگاه‌ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها