رییس جمهور، با اشاره به اینکه کارهای وحشیانه داعش در دهه‌های اخیر کمتر سابقه داشت، خاطرنشان کرد: البته ما شبیه این جلادی‌ها را در سالهای 59 و 60 در ایران مشاهده کردیم. تروریست‌هایی در ایران بودند که متأسفانه اکنون برخی‌ از آنها در اروپا حضور دارند، پوست بدن یک پاسدار کمیته را جدا کردند و درآوردند. ما این جنایت‌های بزرگی را که منافقین در کشور ما انجام دادند، یادمان نرفته است. مردم ما با اینگونه جنایات ناآشنا نبودند، اما مردم جهان شاید کمتر با این اقدامات وحشیانه آشنا بودند که تروریست‌ها تا این حد می‌توانند خطرناک باشند.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۹۶
روحانی :منافقین در ایران پوست بدن پاسداران را می کندند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: هیچ‌کس آن روزی را که تروریست‌ها موصل را اشغال کردند و در فکر اشغال شهرهای دیگر عراق از جمله اربیل و حتی بغداد بودند، فراموش نکرده است. در آن روز اولین کشوری که به کمک مردم عراق شتافت و در مقابل تروریستها در کنار دولت عراق قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران بود و این در تاریخ ثبت شده و برای مردم منطقه تا همیشه باقی خواهد ماند.

وی اظهارداشت: آن کشورهای بزرگی که در حدود 16 سال اخیر، منطقه را با مداخله نظامی و با اشغال افغانستان و عراق به ناامنی کشیدند ، به رغم درست کردن پایگاه های نظامی و استقرار ناوها و هواپیماهایشان در منطقه، نه تنها اقدامی در برابر تروریست ها درعراق انجام ندادند بلکه شاید از اینکه منطقه دچار مشکلات جدید شده ،خوشحال هم بودند چرا که این موضوع به فعالتر شدن کارخانجات اسلحه سازی آنها و ایجاد بهانه‌ برای مداخله بیشتر درمنطقه کمک می کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه هم متأسفانه از این اتفاقات ناخوشایند، اظهار خوشحالی کردند، تصریح کرد: اینها در رسانه ها و گفتارهایشان به عنوان اینکه این تقصیر خود نخست‌وزیر و دولت عراق بوده، مسأله را به جنگ شیعه و سنی تعبیر کردند و گفتند که در عراق به مردم سنی ظلم شده و به این دلیل این تروریست‌ها بوجود آمدند و موصل اشغال شده است!

روحانی خاطرنشان کرد: این مسائل نشان داد آن کشورها هم تا حدی پشت این داستان بودند و فکر می‌کردند با ابزار تروریسم، می‌توانند به اهداف منطقه‌ای خودشان دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در همان آغاز دولت یازدهم در سازمان ملل به دنیا گفتیم که امروز خشونت و افراطی‌گری یک خطر بزرگ برای منطقه و جهان است و همه باید دست به دست هم دهیم و جهانی عاری از افراطی‌گری و خشونت داشته باشیم، اضافه کرد: خوشبختانه سازمان ملل به آن ندا پاسخ مثبت داد و قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آراء تصویب شد. این ندای اول ایران در این منطقه بود، قبل از اینکه هنوز مسأله تروریسم و افراطی‌گری در منطقه اوج بگیرد.

رییس جمهور ادامه داد: در ماه‌ها و سال‌های بعد، تروریست‌ها، مخصوصاً داعش در سوریه و عراق کارهایی کردند که تقریباً همه طرفداران خودشان را شرمنده ساختند. انسانیت را در تاریخ زیر علامت تعجب قرار دادند که آیا واقعاً می‌شود فردی ادعای انسانیت بکند، یا حتی بالاتر ادعا کند که من پیرو دین توحیدی و رحمت یعنی دین اسلام هستم و این چنین در منطقه جلادی کند؟! شما دیدید فردی را در قفس گذاشتند و زنده زنده او را سوزاندند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل و مقاطع نشان داد که یک سیاست عاقلانه، توأم با حکمت برای منطقه و جهان دارد، گفت: در موضوع هسته‌ای، ایران نشان داد که دنبال راه حل مسالمت‌آمیز برای مسایل پیچیده بین‌المللی است. ما مسأله را نه تنها با 6 قدرت حل کردیم، نه تنها با سازمان ملل متحد و شورای امنیت موضوع را حل کردیم، بلکه حتی با آژانس تخصصی موضوعی مثل PMD را حل و فصل کردیم. این نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام با تدبیری است و با کمک و حمایت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری، راه درست و صحیح را انتخاب می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها