عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح دیدار اعضای کمیسیون با وزیر امور خارجه گفت: علاوه بر بررسی اخبار روز منطقه، موضوع دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد معاونت اقتصادی این وزارت خانه به تناسب شرح وظایف مورد ارزیابی و اصلاح قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۲۰
تاکید بر اصلاح ساختار وزارت خارجه در دیدار نمایندگان با ظریف/ بررسی وضعیت اعزام حجاج

علیرضا رحیمی در بیان جزییات این جلسه در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: این دیدار در راستای ملاقات های منظم (دو ماه یکبار)کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزارت خارجه صورت گرفت که در این نشست علاوه بر وزیر امور خارجه معاونان و قائم مقام وی نیز حضور داشتند.

وی تصریح کرد: معمولا در این دیدارها بر نحوی تعامل و هم فکری و تقویت مناسبات مجلس و وزارت خارجه تاکید می شود. اما عمده بحث ها در خصوص دیپلماسی اقتصادی این وزارت خانه انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطر نشان کرد: با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه در خصوص دیپلماسی رسانه ای، در این جلسه بررسی شد که آیا وزارت خارجه در دوره جدید بنای اصلاح ساختار این حوزه را دارد یا خیر.

وی با اشاره به رسالت این نهاد در عرصه اقتصادی کشور تصریح کرد: قاعدتا با توجه به تکالیفی که در این باره بر عهده وزارت خارجه قرار گرفته از این جهت معاونت اقتصادی آن باید مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با خط مشی دیپلماسی اقتصادی ارزیابی شود.

رحیمی در ادامه به دیگر محورهای گفت وگوی اعضای کمیسیون با هیات دستگاه دیپلماسی کشورمان اشاره کرد و گفت: در این نشست در مورد استفاده مطلوب از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی گروه های دوستی مجلس تاکید شد چرا که وزارت خارجه این امکان را دارد در تعامل و بکارگیری این ظرفیت، در افزایش سطح مناسبات و روابط خارجی بهره مند شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های اعضا کمیسیون بحث امنیت حجاج در سفر آتی حج بود که با توجه به محوریت سازمان حجم و اوقات در این خصوص و اینکه تضامین لازم را از طرف سعودی برای حفظ امنیت حجاج گرفته اند، این مسئله هم از دیگر ابعاد گفت و گو بود.

رحیمی افزود: اخبار و مسایل روز منطقه هم در این جلسه مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها