یک مقام وزارت خارجه روسیه با انتقاد از خودداری دولت آمریکا برای بررسی این مساله و رفع مشکل ایجاد شده در شش ماه گذشته، خبر از برنامه اخراج دیپلمات‌های آمریکایی داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۵۱
دیپلمات های آمریکایی از مسکو اخراج می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ روسیه اعلام کرد، در پاسخ به اقدام دسامبر سال ۲۰۱۶ باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در اخراج ۳۵ دیپلمات روسی، ۳۰ دیپلمات این کشور را از روسیه اخراج می‌کند.

ولادیمیر پوتین همان زمان اعلام کرده بود، حق مقابله به مثل را برای کشورش محفوظ نگه می‌دارد، اما دیپلمات‌های آمریکایی را اخراج نکرد.

یک مقام وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه بدون اعلام نام و با انتقاد از خودداری دولت آمریکا برای بررسی این مساله و رفع مشکل ایجاد شده در شش ماه گذشته، خبر از برنامه اخراج دیپلمات‌های آمریکایی داد.

پایگاه آنلاین روزنامه ایزوسیتا به نقل از این مقام وزارت امور خارجه روسیه نوشت: مسکو به عنوان اقدام متقابل به اقدامات آمریکا در اواخر سال گذشته، ۳۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج می‌کند.

این مقام همچنین گفت که در طول شش ماه گذشته طرف آمریکایی هیچ اقدامی برای حل و فصل اختلاف دیپلماتیک بر سر توقیف اماکن دیپلماتیک روسیه در واشنگتن و نیویورک انجام نداده و مسکو مجبور به انجام اقدامات متقابل است.

این اقدام تنها سه روز پس از برگزاری نخستین دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا در هامبورگ آلمان صورت می‌گیرد که این انتظارمی رفت گامی برای بازسازی روابط تخریب شده دو کشور باشد.

دی ماه سال گذشته اوباما به نشانه واکنش در برابر ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به شکست هیلاری کلینتون نامزد مورد حمایت وی منجر شد، در یک اقدام ناگهانی دیپلمات‌های روسیه را اخراج و دو ملک دیپلماتیک این کشور را در واشنگتن و نیویورک نیز توقیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها