کاریکاتور جام جم

نمودار رشد اشتغال

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس به جام جم آنلاین خبر داد

ارایه تسهیلات بانکی و بیمه ای برای مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی از بررسی راه های ایجاد اشتغال در مجموعه کمیته امداد حضرت امام(ره) در جلسه این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۰۹
ارایه تسهیلات بانکی و بیمه ای برای مددجویان کمیته امداد

حمیدرضا فولادگر در گفت و گوبا جام جم آنلاین با اشاره به دو دستور کار کمیسیون متبوع خود گفت: اولین موضوع در ارتباط با بررسی راهکارهای اشتغالزایی در مجموعه کمیته امداد حضرت امام(ره) بود که محورهای این حوزه در نشستی با حضور سید پرویز فتاح رئیس سازمان مربوطه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

وی در بیان دیگر دستور کار کمیسیون افزود: موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده و بندهای مرتبط با تولید ملی نظیر صندوق سرمایه گذاری وابسته به بورس، واردات ماشین آلات و بخش مالیاتی مربوط به طرح های مشترک بررسی و کلیات آن تصویب و به عنوان پیشنهاد به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

فولادگر در ادامه به تشریح جزییات نشست کمیسیون با رئیس کمیته امداد پرداخت و گفت: فتاح گزارشی هایی از وضعیت اشتغالزایی در این نهاد انقلابی را به کمیسیون ارائه نمود و در کل صحبتهای خوبی در این خصوص مطرح شد.

فولادگر در خصوص اینکه کمیته امداد بعنوان یک نهاد حمایت کننده از اقشار آسیب پذیر چه گام هایی در جهت تسهیل اشتغال مدد جویان انجام داده، اظهار داشت: کمیته امداد در ایجاد اشتغال اقدامات خوبی را انجام داده است، در این زمینه هزار میلیارد تومان در سال گذشته بودجه به این نهاد اختصاص یافته بود، کل آن در این مجموعه جذب شد و تقریبا 98 درصد از اقساط آن نیز برگشت داده شده است.

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی خانه ملت خاطر نشان کرد: امسال هم 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای تقویت کمیته امداد امام (ره) در جهت پوشش جامعه هدف خود در نظر گرفته شده است.

وی تصریح نمود: با وجود افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی طبق قانون برنامه ششم از محل حذف یارانه پردرآمدها، با این حال کمیسیون به این جمع بندی رسید باید کمیته امداد به سمت و سوی ایجاد اشتغال هدایت شود.

این نماینده مجلس در همین زمینه عنوان داشت: ساز و کار حمایتی باید به گونه ای باشد تا این نهاد حمایت کننده به سمت افزایش مستمری بگیران نرود کما اینکه چنین رویکردی در خود مدیریت کمیته امداد نیز وجود دارد.

فولادگر افزود: از این رو در جهت تسهیل ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد تحت پوشش، راهکارهای بانکی و بیمه ای در کارگروه اشتغال مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها