در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد:

توجه ویژه به موضوع کم آبی در کمیته امنیت آب

در سی و پنمجمین سالگرد ربایش چهار دیپلمات کشورمان در خاک لبنان خانواده و بستگان این عزیزان به تشریح آخرین وضعیت از آنها پرداخته و جزییاتی از جلسه امروز خود را با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازگو نمودند.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۱۶
هیچ نشانی دال بر شهادت دیپلمات های ربوده شده وجود ندارد / تشکیل کمیته حقیقت یاب به ریاست حشمت الله فلاحت پیشه

به گزارش جام جم آنلاین، در چنین روزهایی چهار دیپلمات کشورمان در لبنان توسط نیروهای «قوات البنانیه» ربوده شدند به همین مناسبت برنامه ای با حضور خانواده های معظم ایشان در محل دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار شد.

در این برنامه اعضای خانواده و بستگان دیپلمات ها به تشریح جزییات دیدار خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداختند و گفتند: مقرر شد یک کمیته حقیقت یاب به ریاست حشمت الله فلاحت پیشه برای پیگیری و تعیین تکلیف سرنوشت این چهار دیپلمات تشکیل شود.

گفتنی است؛ اولین جلسه این کمیته روز سه شنبه برگزار خواهد شد اما در خلال این برنامه، برادر تقی رستگار یکی از دیپلمات های ربوده شده با تشکر از رسانه ها و پوشش خبرها در رابطه با این چهار دیپلمات به انتقاد از شیوه پیگیری ها پرداخت و گفت: امیدواریم این طور نباشد که هر سال به تشکیل کمیسیون و اجرای برنامه بسنده شود انتظار داریم در این زمینه اقدامات ملموس تری صورت گیرد.
در ادامه خانم مجتهدزاده همسر سید محسن موسوی یکی دیگر از دیپلمات های ربود شده، خاطرنشان کرد: هیچ نشان دقیق و مطمئنی دال بر شهادت این عزیزان وجود ندارد. در سلسله سفرهایی که به لبنان داشتم با مقامات و اشخاص مرتبط با این موضوع از جمله سمیر جعجع، (رئیس جمهور وقت لبنان) اظهارات در مورد سرنوشت دیپلمات ها کاملا ضد و نقیض ارائه شده و وقتی درخواست جسد این عزیزان را داشتیم با دادن آدرس های غلط از این موضوع طفره رفتند از این رو ما اعتقاد داریم دیپلمات های عزیز ما زنده و همچنان در بند رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها