رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

فروش پیاز به نرخ موز ! / کاهش قیمت، شاید دو هفته دیگر

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران از کاهش قیمت پیاز تا دوهفته دیگر خبر داد که با ورود پیاز تولیدی استان اصفهان به بازار قیمت ها متعادل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۶۰
فروش پیاز به نرخ موز ! / کاهش قیمت، شاید دو هفته دیگر

سید رضا نورانی در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: قیمت پیاز باید در حدود هزار تا هزار و 500 تومان در میادین عرضه شود اما به دلیل کاهش تولید این محصول قیمت آن با قیمت موز برابری می کند و هم اینک در میدان میوه و تره بار کیلویی ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان فروخته می شود که عامل این گرانی به وجود آمدن برخی شرایط خاص اقلیمی و نبود بازار مناسب برای آن در سال‌های گذشته بوده که سبب کاهش سطح زیر کشت و تولید پیاز شده است.

وی افزود: با توجه به این که پیاز مانند دیگر محصولات کشاورزی در بازه‌های زمانی خاصی به دلیل شرایط اقلیمی خاص در نقاط مشخصی امکان تولید دارد و استان فارس به عنوان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان این محصول در کشور به شمار می‌رود تا حدود دو هفته دیگر پیاز تولید شده در مناطق مختلف استان فارس و اصفهان به بازار وارد می‌شود و قیمت این محصول متعادل خواهد شد.

نورانی با اشاره به چهار فصل بودن کشور گفت:در حال حاضر پیاز تولید جنوب کشور تمام شده است اما پیاز فارس و استان اصفهان شروع شده است. همچنین در فصل پاییز نیز پیاز مورد نیاز کشور از استانهای غربی کشور و در زمستان ازاستان هرمزگان تامین می شود.

وی وضعیت تولید سایر محصولات صیفی را بسیار مناسب دانست و گفت: هم اینک هر کیلو خربزه مشهدی در بازار عمده فروشی 900 تا هزارو 200 عرضه می شود که در سطح خرده فروشی قیمت ان از هزار و 200 آغاز می شود ، همچنین میزان تولید و قیمت خیار و گوجه فرنگی نیز بسیار در بازار مناسب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها