در نشست خبری فصل دوم جشنواره مستند تلویزیونی عنوان شد

شبکه مستند، خانه مستندسازان

سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند با اعلام شروع فصل دوم جشنواره مستند تلویزیونی از 17 تیرماه گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادهای جوان است و قصد داریم شبکه مستند را به خانه مستندسازان تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۸۴
شبکه مستند، خانه مستندسازان

به گزارش جام‌جم، روز گذشته مراسم پایانی فصل اول جشنواره تلویزیونی مستند و نشست خبری فصل دوم این جشنواره با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، مهدی میرتیموری دبیر جشنواره و فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت برگزار شد.

سلیم غفوری در این نشست گفت: برگزاری جشنواره مستند نمایش ماحصل مستندسازان جوان است. این مستندسازان جوان در کنار پیشکسوتان رشد کردند و حالا در داخل کشور و فضاهای بین‌المللی حرف جدی برای گفتن دارند و با آثار خوبشان گام‌های موثری برداشته‌اند. در زمان طراحی جشنواره به دلیل تعدد جشنواره‌ها در کشور تصور نمی‌کردیم که با استقبال رو‌به‌رو شود، اما آثار زیادی به دبیرخانه رسید که از لحاظ کیفیت و کمیت خوب بودند، حتی خارج از حد تصور ما.

وی عنوان کرد: هدف ما از این جشنواره استعدادیابی و شناخت مستندسازان جوان بود و امیدواریم با این مستندسازان تعامل برقرار کنیم. فصل اول این جشنواره با نمایش آثار و آرای مردم و داوران به پایان رسید و فصل دوم هم از شنبه شروع شده و در پایان شهریور داوری آثار ارسالی فصل دوم را خواهیم داشت. آثار برگزیده فصل اول این جشنواره هر هفته روزهای زوج ساعت 19 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

مدیر شبکه مستند تاکید کرد: قصد داریم این شبکه را به خانه مستندسازان تبدیل کنیم. این جشنواره گامی در همین جهت بود و جشنواره‌های بعدی نیز این را تثبیت خواهد کرد. امیدوارم حمایت رسانه‌ها از جشنواره فصل دوم بسیار بهتر باشد.

فرهاد ورهرام، مستندساز پیشکسوت توضیح داد: وقتی شنیدم یک جشنواره جدید برگزار می‌شود، ناراحت بودم، زیرا تعداد جشنواره‌ها زیاد شده، اما این جشنواره بسیار متفاوت عمل کرد و مردم نقش زیادی در رای دادن به آثار داشتند. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

میرتیموری، دبیر جشنواره تلویزیونی مستند نیز گفت:‌ بعد از فراخوان عمومی جشنواره 464 نفر ثبت‌نام کردند و 358 اثر ثبت شد که از بین این آثار ثبت‌شده 304 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از میان آ‌نها 51 اثر مربوط به فصل اول است و در این میان 31 فیلمساز از شهرستان بودند که پنج کارگردان زن نیز در میان آنها بود و 42 اثر متعلق به فصل دوم جشنواره است که 22 اثر از تهران و 20 اثر نیز از شهرستان ارسال ‌شده که در این میان سه کارگردان زن هم حضور دارند.

وی ادامه داد: در فصل نخست این جشنواره بیش از 41 هزار رای از طریق پیامک و بیش از 4000 رای از طریق تلگرام دریافت کردیم.

در پایان این مراسم از فرهاد ورهرام، پیشکسوت مستندساز تجلیل شد.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها