خیلی حرف است بازیگر به مرحله‌ای برسد که بازی بد نداشته باشد. بازیگرانی هستند که فارغ از نتیجه فیلم و کیفیت‌نهایی اثر، کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند و حضور درخشان و تاثیرگذار آنها حتی می‌تواند تا حدی ضعف‌ها و نواقص فیلم را پوشش دهد و به فراموشی بسپارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۲۸
تام هنکس؛ بازیگر همه فن حریف

تام هنکس یکی از این بازیگران است که هوشمندی خود در انتخاب‌های درست ـ طبیعتا از میان انبوه پیشنهادها ـ را با استعداد، هنر و تجربه گرانقدرش ترکیب می‌کند که نتیجه‌اش خروجی‌هایی حیرت‌انگیز و بازی‌هایی ماندگار می‌شود.

هنکس که امروز 61 ساله می‌شود، حتی در فیلم‌هایی چون هولوگرامی برای پادشاه و دوزخ هم که نتیجه‌نهایی و کلیت فیلم چندان دلنشین نیست، کار خودش را می‌کند و با حضور و البته بازی هماهنگ با نقش، به ارزش فیلم می‌افزاید. درواقع حضور بازیگر توانایی چون او، برگ برنده‌ای برای هر فیلم و هر کارگردان است.

اما خوشبختانه بیشتر کارنامه هنکس پر از همکاری‌های مثبت و خروجی‌های ماندگار است و عموما فیلمسازانی سر راه او قرار گرفته‌اند که صرفا به امتیاز حضور او اکتفا نکرده‌اند و قدر توانایی این بازیگر را بخوبی دانسته‌اند. استیون اسپیلبرگ در نجات سرباز رایان،‌ نقش فرمانده‌ای به نام جان میلر را به او می‌دهد که نتیجه با بازی همدلی برانگیز هنکس، درخشان است. این دو بعدها همکاری‌های خوب دیگری چون اگه می‌تونی منو بگیر و پل جاسوسان را هم تجربه می‌کنند.

فارست گامپ هم یکی دیگر از جلوه‌های چشمگیر هنکس است که در آن نقش مردی ساده‌دل و با ضریب هوشی پایین را بازی می‌کند که با تلاش و اراده به موفقیت‌های بزرگی می‌رسد. او یکی از اسکارهایش را برای بازی در این فیلم دریافت کرد.

رابرت زمه کیس، کارگردان این فیلم هم به‌قدری از این همکاری با هنکس لذت برد که باز هم با او کار کرد که یکی از آنها صداپیشگی هنکس در انیمیشن قطار سریع‌السیر قطبی است. صداپیشگی هم یکی از مهم‌ترین توانایی‌های هنکس و البته بسیاری از بازیگران سینمای جهان است. درخشان‌ترین کار هنکس در این زمینه صداپیشگی او به نقش وودی در مجموعه انیمیشن داستان اسباب بازی است.

هنکس همان‌قدر که می‌تواند در اثر درام مسیر سبز ساخته فرانک دارابانت حضور تاثیرگذار داشته باشد و نقش مسئول گروه اعدام‌کنندگان را به بهترین شکل ممکن بازی کند، این قدرت را دارد که در فیلمی فانتزی به نام گنده ساخته پنی مارشال هم بزرگ شدن یکباره و ناگهانی کودکی به نام جاش را عالی و بانمک از کار در بیاورد.

توانایی هنکس به اندازه‌ای است که او یک فیلم را در زمینه بازیگری تقریبا یک تنه پیش برد و تماشاگر را تا پایان اثر با خود همراه کرد. هنکس در دورافتاده (باز هم ساخته زمه کیس) نقش مردی به نام چاک را بازی می‌کند که در اثر سقوط هواپیما به اقیانوس سر از یک جزیره دورافتاده در می‌آورد و مجبور می‌شود سال‌ها برای نجات منتظر بماند. هنکس در طول فیلم رنج تنهایی و استیصال را به نمایش می‌گذارد و در عین حال بخوبی احساس کسی را که برای بقا مقاومت می‌کند،‌ به تصویر می‌کشد.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها