رئیس جمهور ترکیه گفت: دولت آلمان حامی تروریست های پ.ک.ک و مخالف سخنرانی من به عنوان رئیس جمهوری قانونی ترکیه در اجتماع هموطنانم در آن کشور است.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۴۱
آلمان حامی تروریست های پ.ک.ک است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، رجب طیب اردوغان در گفت و گو با روزنامه آلمانی «دیه زیت» در ارتباط با ممانعت از دیدار وی با ترک تبارهای آلمان افزود: دولت آلمان در حالی که به رئیس جمهوری یک کشور اجازه سخنرانی را نمی دهد، به حامیان گروه تروریستی پ.ک.ک در آنجا به طور آشکارا اجازه سخنرانی داده و فرصت برپایی تظاهرات می دهد.

وی این اقدام دولت آلمان را مغایر با قانون و آزادی های مدنی و حقوق بشر خواند و افزودد: در حالی که بنا به قوانین اتحادیه اروپا، پ.ک.ک یک گروه تروریستی است ولی برای این گروه تروریستی در آلمان هم تظاهرات، هم برگزاری جلسات و هم جمع آوری پول برای حمایت از اقدامات تروریستی آزاد است.

اردوغان مخالفت مقامات آلمان با سخنرانی وی برای شهروندان ترک تبار این کشور را زشت و خودکشی سیاسی قلمداد کرد و گفت: مقامات آلمان به همه ارگان ها دستور داده اند که مانع سخنرانی اردوغان شوند و دولت آلمان باید این اشتباه خود را تصحیح کند.

وی اظهار کرد: اگر من نمی توانم فکر و اعتقادم را با هموطنانم در آلمان از طریق دیدار با آنها در میان بگذارم، به معنای این است که در آن کشور یک مشکلی وجود دارد.

وی با طعنه خطاب به مقامات آلمان بیان کرد: من در شبکه های تلویزیونی ترکیه حرف خود را می زنم و شبکه های تلویزیونی کشور ما برنامه های خود را در آلمان منتشر می کنند و اکنون بروید و این برنامه ها را هم قطع کنید.

اردوغان با اشاره به سفر خود برای شرکت در اجلاس گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان گفت: اکنون می آییم و نشست های سران گروه 20 را برگزار خواهیم کرد و آنچه را که می خواهیم بگوییم، در این نشست خواهیم گفت، اما من کسی نیستم که بتوانند به سکوت وادارم کنند.

وی اضافه کرد: همواره تلاش کردیم روابط ترکیه و آلمان را حفظ کنیم و هنوز هم می خواهیم که حفظ کنیم چرا که در آینده ما به یکدیگر نیاز داریم و باید این روابط را حفظ کنیم.

وی با اشاره به حضور سه میلیون شهروند ترک در آلمان افزود: ما در آلمان 80 هزار شرکت ترک داریم که 480 هزار نفر را استخدام کرده اند و آنها نمی توانند این موضوع را نادیده بگیرند.

اردوغان رسانه ها را علت اصلی مخدوش و تیره شدن روابط ترکیه و آلمان عنوان و اظهار کرد: همه رسانه های آلمان بدون وقفه به گونه بسیار زشتی تبلیغات سیاه علیه ترکیه و اردوغان راه انداختند و بخشی از این تبلیغات با هدایت تروریست ها انجام شد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: معتقد نیستم که در دنیا رسانه مستتقل وجود دارد چرا که تمام رسانه ها به جایی وابستگی ایدئولوژیکی یا بر اساس منافع دارند و در واقع اگر رسانه مستقل وجود داشت، چنین مشکلاتی پیش نمی آمد.

اردوغان همچنین مدعی شد که رسانه های آلمان وارد هر حیطه ای حتی روابط خانوادگی وی شده و هر گونه تهمت را زدند و بدون سند به تهمت زنی خود ادامه می دهند.

وی ممانعت از دیدار وی با ترک تبارهای آلمان را مغایر با اصول انسانی و آزادی بیان مورد ادعای آلمان خواند و گفت: آزادی بیان و آزادی اندیشه ای که می گویید، کجاست؟

اردوغان با رد گمانه زنی ها در خصوص احتمال خروج ترکیه از پیمان ناتو بیان کرد: ترکیه به فکر خروج از ناتو نیست و ولی ناراحتی آنکارا از غرب موضوع دیگری است.

رئیس جمهور ترکیه تهدید به لغو حق شهروندی بیش از یک میلیون ترک دارای هویت دو تابعیتی در آلمان را نمونه ای از حقوق بشر ادعای آنها دانست و افزود: نمی توانید از این امر به عنوان تهدید و باج خواهی استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها