معاون سیما با اعلام پخش سریال های الف ویژه از فصل پاییز:

چرخ تولید برنامه های نمایشی در تلویزیون شتاب گرفت

معاون سیمای رسانه ملی گفت: در حال حاضر مرزبندی جدی‌تر شبکه‌ها و مأموریت‌هایشان برایمان اولویت دارد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۶۵
جریان‌های سیاسی در دوران انتخابات، رسانه ملی را نواختند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، مرتضی میرباقری در حاشیه بازدید از سریال «در جستجوی آرامش» و در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وجود مرکز طرح و برنامه در کنار سیمافیلم موازی‌کاری به شمار می‌رود؟ گفت: مرکز طرح و برنامه متعلق به تمامی ساختارهای برنامه‌سازی است و ما در سازمان صدا و سیما یک ساختار برنامه‌سازی نداریم و تمامی ساختارها از جمله انیمیشن، ترکیبی، گفت‌وگو محور، مستند و غیره در آنجا طرح و برنامه‌های حوزه‌های مختلف آورده می‌شوند و در همان جا هم نظارت‌‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در مرکز طرح و برنامه فعالیت‌هایی نظیر ایده‌پردازی، تحقیق، مطالعه، بررسی و تمام آنچه که مربوط به فیلم و سریال است انجام می‌شود اما قسمت عمده کار که پس از مرحله تحقیق و نگارش انجام می‌شود به طور کل در سیمافیلم صورت می‌گیرد.

معاون سیما ادامه داد: صد درصد از فعالیت‌های تولیدی سریال‌ها در حوزه سیمافیلم انجام می‌شود و بخشی از ایستگاه‌های اول که مطالعه، تحقیق و بررسی است در حوزه طرح و برنامه صورت می‌گیرد و طرح و برنامه در حوزه ساخت ورودی ندارد. به دلیل اهمیت حوزه نمایش ما در حوزه نمایش صرفاً کار پژوهشی نداریم و فعالیت‌های تولیدی نیز مکمل فعالیت‌های پژوهشی است.

میرباقری در پاسخ به سؤال دیگر، درباره تأسیس شبکه‌های تلویزیونی جدید نیز گفت: فقط شبکه امید در اولویت کاری ما است. در حال حاضر مرزبندی جدی‌تر شبکه‌ها و مأموریت‌هایشان برایمان اولویت دارد. هر شبکه باید حداقل سه برند اساسی داشته باشد یعنی برنامه پربیننده‌ای که شبکه با آن برنامه‌ها شناخته شود. در این مدت به خصوص در فصل تابستان می‌خواهیم این برندها را تثبیت کنیم تا به امید خدا بر اساس شاکله‌ای که شبکه‌ها پیدا می‌کنند بتوانیم برنامه 5 سال آینده سازمان صدا و سیما را ارائه دهیم.

میرباقری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر زیرنویس اشتباهی شبکه خبر و عذرخواهی صدا و سیما اظهار داشت: قطعاً چنین اتفاقی باید رخ می‌داد. اگر کار خوبی اتفاق می افتد، مدیران باید دیگران را تشویق و از افراد مربوطه تشکر کنند و اگر هم خطایی رخ می دهد، باید تذکری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اتفاقات زمان انتخابات یادآور شد: تلویزیون جمهوری اسلامی به دلیل استقلالی که داشت، باید فرصت برابر را به جریانات سیاسی می داد اما برخی جریانات توقع داشتند که سهم بیشتری در اختیار می داشتند که این مساله سوءتفاهمی را به وجود آورد؛ اما ما تلاش کردیم سوء تفاهم ها را به حداقل برسانیم.

معاون سیما تأکید کرد: تقریباً همه جریان های سیاسی در دوران انتخابات، رسانه ملی را نواختند و سعی کردند دلخوری های خود را مطرح کنند. به هر حال از الان به بعد رابطه ما با همه قوه‌ها، مخصوصا قوه مجریه که بار زیادی را بر دوش دارد، به خوبی ادامه خواهد یافت و با هم همکاری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تامین بودجه برای ساخت سریال‌ها اظهار داشت: در حال حاضر ما در حوزه نمایشی مشکل مالی نداریم و در این مدت در بازدید از پشت صحنه سریال‌ها، این موضوع را عنوان کرده‌ام که تهیه کنندگان و بازیگران از نظر مالی مشکل ندارند. بعد از برآورد سریال‌ها که بحثی کارشناسی است، ما هیچ مشکل مالی برای ساخت آنها نداریم.

میرباقری درباره برنامه «هفت» و حواشی آن هم عنوان کرد: آنچه که درباره برنامه «هفت» به صورت نهایی ذکر می‌شود، توسط من به عنوان معاون سازمان بیان می‌شود. هرآنچه که ضرورت بدانم به مدیر شبکه و یا مدیر گروه اجتماعی شبکه سه بیان می کنم. بنابراین هر نامی که از طریقی غیر از من به عنوان مجری مطرح شود، درست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها