رئیس برنامه محیط‌زیست سازمان ملل از تدوین برنامه جامع برای حل مشکل ریزگردهای خوزستان خبر داد

کانون‌های گرد‌وغبار زیرذره‌بین بین‌المللی

یک نماینده مردم استان خوزستان در اهواز با انتقاد از سوء مدیریت در شبکه برق رسانی استان، گفت: با افزایش دما طبیعتا پستهای انتقال برق در پیک مصرف قرار می گیرند و در چنین مواقعی متاسفانه با برنامه ریزی منظم برق، بحران را مدیریت می کنند.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۱۶
انکار قطعی مکرر برق و آب جای سئوال دارد / آیا با پیک مصرف خاموشی نداریم؟

علی ساری در خصوص شرایط کنونی توزیع آب و برق و خطوط انتقال حامل های انرژی استان خوزستان در گفت و گو با جام جم آنلاین تصریح کرد: در مناطق اهواز- باوی – کارون – حمیدیه با توجه به افزایش شدید دمای بالای 50 درجه بطور طبیعی ظرفیت مصرف خطوط انتقال برق در وضعیت پیک قرار می گیرد و توان برق رسانی خود را از دست می دهد.

وی افزود: در ماهی که گذشت(ماه مبارک رمضان) بخش اعظم تجهیزات پست برق شهید باهنر استان بخاطر پالس بالاو فشار زیاد مصرف دچار صدمه و خرابی شد و منطقه را با خاموشی گسترده مواجهه کرد.

ساری این گونه عوامل را ناشی از سوء مدیریت در بخش تعمیر و نگهداری پستهای انتقال برق دانست و گفت: در شرایطی که مراکز برق رسانی به درجه پیک مصرف می رسند، باید در این شرایط برق اصلی قطع و از سیستم استندبای(ذخیره اضطرار) روشنایی منطقه را تامین کرد که متاسفانه عدم مدیریت در این مواقع پستهای برق را در وضعیت مشابه با آنچه که در شهید باهنر اتفاق افتاد روبه رو می کند.

وی در ادامه به دیگر ابعاد فنی نوسات در حوزه انرژی استان پرداخت و گفت: به دلیل اینکه همه خطوط انتقال برق مجهز به دیزل ژنراتور نیستند با قطعی برق، سیستم های آبرسانی استان هم با مشکل مواجه شده و در نتیجه کمبود آب و برق و قطعی مکرر را به همراه دارد.

ساری با انتقاد از برنامه ریزی برای قطعی منظم برق منطقه خاطر نشان کرد: اینکه گفته می شود ما قطعی برق نداریم، بنده سئوال می کنم در شرایطی که ایستگاه های انتقال برق با کل ظرفیت خود زیر فشار قرار می گیرند آیا نتیجه ای غیر از خاموشی حاصل می شود؟

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه اظهارات افرادی که قطعی منظم آب و برق در استان خوزستان را انکار می کنند، به راحتی قابل نقد است، تاکید کرد: ظرفیت برق در کل کشور مشخص است. بخاطر حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور، استانها و شهرها لاجرم به سوی مدیریت خطوط انتقال برق خواهند رفت و این خنده دار است که می گویند فرضا ما در شادگان و سایر شهرهای استان خوزستان مشکل قطعی برق نداریم.

ساری با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم از قطعی آب و برق در رنج به سر می برند، تصریح کرد: برای جلوگیری از خاموشی های پی در پی در شبکه برق رسانی کشور، توسعه و تجهیز خطوط انتقال برق راه چاره است که متاسفانه با وجود زحمات دولت با شرایط آرمانی فاصله زیادی داریم.

این نماینده مجلس مسایل مطروحه در خصوص درد و رنج مردم استان خوزستان، نظیر کمبود آب و برق و آلودگی هوا را مستقل از مباحث جناحی و سیاسی بشمار آرود و افزود: ما منکر تلاشهای دولت نیستیم و هر گونه تخریب علیه دولت را محکوم می کنیم، هدف پوشش و اطلاع رسانی مشکلات عدیده مردم است و انتظار می رود رسانه ها تنها در همین جهت گام بردارند.

ساری با توجه به تخصصی که در حوزه انرژی دارد به حل ریشه ای مشکل برق رسانی استان پرداخت و خاطر نشان کرد: دولت در بخش بهینه سازی و توسعه شبکه آب و فاضلاب کشور اقداماتی صورت داده اما متاسفانه به دلیل انتصاب مدیران جوان و بی تجربه این پروژه کلان و حساس بسیار با سوء مدیریت مواجه شده و پیشرفت ندارد.

وی گفت: در حوزه برق رسانی خوراک اکثر نیروگاه ها از طریق خطوط گاز تامین می شود که با توجه به دوری رینگهای گاز رسانی از پست های برق در مناطقی همچون دشت آزادگان – حمیدیه هیچ نیروگاهی برق رسانی نداریم و بیشتر نیروگاه های سیکل ترکیبی در خرمشهر- ماهشهر و اهواز متمرکز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها