دکتر علی‌عسکری در اختتامیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تاکید کرد

همگرایی رسانه‌های اسلامی برای طنین صدای مقاومت در جهان

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به ظرفیت های عظیم رسانه های اسلامی در شرایط کنونی گفت: باید همگرایی بین رسانه های اسلامی برای انتشار صدای حق و مقاومت در جهان اسلام هرچه بیشتر تقویت شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۷۸
همگرایی رسانه‌های اسلامی برای طنین صدای مقاومت در جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه‌ملی، دکتر علی‌عسکری عصر امروز در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به پیشینه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی آن را متفاوت از سایر اتحادیه های رسانه ای خواند و اظهار کرد: این اتحادیه صدای مظلومان جهان را که مورد تهاجم مستکبران هستند و هر روز در سوریه، یمن و فلسطین به خاک و خون کشیده می‌شوند، روایت می‌کند.

وی با بیان این‌که امروز اگر جریان پرقدرت و پرهیمنه رسانه ای غرب با سرمایه و تعداد بسیار زیاد، فرهنگ و تمدن غرب را حمایت می‌کند، در این سوی دنیا جریان رسانه‌ای اسلام در حال تقویت جبهه مقاومت است. دکتر علی‌عسکری افزود: امروز رسانه‌ها در سه جبهه استکبار، غیر متعهدها و جبهه مقاومت هستند و این اتحادیه جبهه رسانه‌ای جریان مقاومت است.

وی با بیان این‌که زمانی رسانه ملی تنها رسانه مقاومت در دنیا بود، گفت: امروز این رسانه در کنار بخش اعظمی از رسانه‌های اسلام‌خواه و آزادی‌خواه در حال حمایت از مقاومت است.

وی با بیان این‌که رسانه‌های تکفیری، امروز در کنار رسانه‌های دیگر خشونت و ارعاب را تبلیغ می‌کنند خاطرنشان کرد: در ذیل رسانه‌های استکباری این رسانه‌ها شکل گرفته‌اند و داعش هم از استکبار و نفاق است.

شکل‌گیری یک بازار فیلم متفاوت

رئیس رسانه ملی با اشاره به برگزاری بازار فیلم در حاشیه اجلاسیه این اتحادیه بیان کرد: بازار رسانه‌های پاک بسیار ارزشمند و مهم است و اگر بازار رسانه‌های دنیا را بررسی کنید یک بازار متفاوت شکل گرفته که برای رسانه‌های اسلامی است و باید قدر این فرصت را بدانیم.

وی اذعان کرد: به اندازه اهمیت این اتحادیه، این بازار فیلم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بازار فیلم پاک بسیار مهم است و در این باره سازمان صدا و سیما با تمام توان امکانات خود را در اختیار گذاشته و تولیدات را در این بازار عرضه می‌کند.

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر تولید محتوا و حمایت از تولید مشترک برای آینده خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات و تجهیزات یکدیگر، مبادله تولیدات و... می‌تواند محصولات جدید را ارزان‌تر و بسیار متنوع‌تر شکل دهد.

وی گفت: یکی از اتفاقات مهم دیگر بحث زیرساخت و حوزه فنی است؛ تمام رسانه‌ها به زیرساخت فنی نیاز دارند و کارهای بسیار ارزشمندی در‌این‌باره صورت گرفته که بسیار خوب و مفید بوده و می‌تواند کمک کند که رسانه‌های اتحادیه همپای فناوری جهانی حرکت کنند.

فضای مجازی در خدمت استکبار

دکتر علی‌عسکری با تاکید بر این‌که قطب آموزش برای تمام رسته‌ها و نیازهای رسانه‌ها باید ایجاد شود، گفت: در حوزه فضای مجازی نیز مباحثی وجود دارد؛ اینترنت و فضای مجازی در اختیار غرب به سرکردگی آمریکاست، فضای مجازی یک ابررسانه و تالار گفت‌وگوست که در خدمت جریان استکبار است و اینترنت پدیده‌ای است که اگر مراقبت نشود برای تمام جوامع بسیار پرمخاطره خواهد بود.

وی با بیان این‌که اینترنت در حال ترویج فرهنگ غرب در جوامع مختلف است و باید نسبت به انتشار آن مراقبت شود، افزود: این اتحادیه می‌تواند از بستر اینترنت صدای حق را به دنیا منتشر کند و در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر این‌که اینترنت هم برای انتشار محتوا و هم برای ارتباط با مخاطب بسیار مهم است، گفت: سازمان صداوسیما در این زمینه نیز آمادگی دارد امکانات خود را در اختیار اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی قرار دهد.

رئیس رسانه ملی با بیان این‌که ما در جنگ رسانه ای بی امان قرار داریم گفت: جنگ رسانه‌ای به صورت نابرابر شکل گرفته و باید مرتبا طرح‌های نو را به همراه خلاقیت پیش گرفته تا بتوانیم پیشرفت کنیم. وی با تاکید بر این‌که تمام کارهای ما باید با نوآوری و خلاقیت عجین شود بیان کرد: این دستور قرآنی است که ما همیشه خلاق باشیم و بتوانیم کارهای ارزنده و تاثیر گذار تولید کنیم.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: خداوند می‌فرماید که اهل صبر، جهاد و اخبار باشید، اگر کسی اهل جهاد و صبر باشد ولی فرزند زمان نباشد ممکن است عقب افتاده و دچار جمود شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این‌که مومنان اهل جمود نیستند بیان کرد: گروهی مانند داعش یعنی جمود و ما باید اهل نوآوری باشیم تا در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم و به ایفای نقش بپردازیم.

طرح درست گفتمان امام(ره) و انقلاب

وی با بیان این‌که هرچه امروز داریم به برکت امام و انقلاب است و باید گفتمان امام(ره) و انقلاب و سبک زندگی اسلامی را به درستی مطرح و منتشر کنیم، تصریح کرد: اگر امروز دشمن در حال خون‌ریزی در منطقه است، به‌خاطر این بوده که محققان معتقدند تمدن آینده در اختیار اسلام است و به همین‌خاطر دشمن به دنبال درگیری و اختلاف در منطقه است تا نیروهای مومن و مسلمان در منطقه تضعیف شوند.

علی‌عسکری گفت: با وجود همه تلاش‌های انجام گرفته از سوی دنیای استکبار، امروز این انقلاب به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده و در جهان و منطقه بدون نظر جمهوری اسلامی نمی‌توانند تصمیم بگیرند و به‌خاطر همین است که با این عظمت می‌توانیم اقدامات خود را پیش ببریم.

وی گفت: آینده از آن جهان اسلام است و جریان رسانه ای جهان اسلام برای تحقق شعار پیروزی، مقاومت و ثبات باید برنامه ریزی‌های لازم را داشته و با همگرایی و وحدت در مسیر دستیابی به این هدف حرکت کند.

آگاهی‌بخشی، مسئولیت‌ مهم رسانه‌ها

تولیت آستان قدس‌رضوی نیز در این مراسم گفت: امید است که این اجلاس که نهمین اجلاس این اتحادیه است به برکت نام حضرت ثامن الحجج(ع) منشأ برکاتی برای رسانه‌ها در جهان اسلام، منشأ ارتقای مناسبات رادیوهای جهان اسلام با دیگر رسانه‌های مستقل در جهان اسلام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: امروز در عالم رسانه‌هایی هستند که می‌خواهند فرهنگ خود را بر جوامع بشری دیکته کنند؛ سینمای هالیوود و نوع فیلم‌هایی که ساخته شده و آنها به دنبال این هستند که بگویند ایرانی‌ها، عراقی‌ها و ...توانایی برای اداره زندگی سعادتمند را ندارند، در مقابل فرهنگ انتظار به ما می‌آموزد که ما می‌توانیم روی پای خود و در مقابل استکبار بایستیم و با امید زندگی کنیم.

وی با اشاره به تاریخچه فعالیت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تصریح کرد: بیش از 200 رسانه مهم و اثرگذار در جهان گرد هم آمده‌اند و اثرگذار شده‌اند چراکه با محوریت فطرت انسانی، اخلاق، عدالت و راستی و درستی حرکت می‌کنند.

رئیسی با تاکید بر این‌که آگاهی‌بخشی از مسئولیت‌های مهم رسانه‌هاست، گفت: اگر ابعاد اسلام برای جهانیان روشن ‌می‌شد تکفیری‌ها نمی‌توانستند این همه جنایت کنند؛ اگر مشخص می‌شد که داعش و باقی این تکفیری‌ها دست‌ساخته استکبار و زورگویان و رژیم صهیونیستی هستند دیگر چنین وضعی به وجود نمی‌آمد.

منبعی برای رفع نیاز جوامع اسلامی

دبیر کل اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر تا یک دهه گذشته فقط شنونده بودیم، امروز با اقداماتی که در اتحادیه انجام شده است، می‌توانیم زبان گویای جهان اسلام باشیم و صرفا شنونده نیستیم. حجت الاسلام‌و‌المسلمین علی کریمیان با اشاره به برنامه های نهمین دوره اجلاس این اتحادیه گفت: از مهم‌ترین اتفاقات در سه روز برگزاری اجلاس، هفتمین بازار فیلم اسلامی بود که با شعار تولید پاک، رسانه پاک و نسل پاک از هفت سال پیش در حال فعالیت است و امروز می توانیم به جرات از تولیدات آن به عنوان منبعی برای رفع نیاز جوامع اسلامی نام ببریم.

تجلیل جانبازان رسانه های محور مقاومت و خانواده های شهدای رسانه از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه این اجلاس بود. همچنین جوایز برگزیدگان به آنها اهدا شد.

اهدای لوگوی میکروفن شهید خزایی به دکتر علی‌عسکری

در حاشیه اختتامیه نهمین دوره اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی لوگوی میکروفن شهید محسن خزایی خبرنگار صدا و سیما که در حلب به فیض شهادت رسید، توسط فرزند این شهید به دکتر علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها