معاون برق و انرژی وزارت نیرو اظهارات نماینده مردم شادگان در استان خوزستان درباره قطعی مکرر برق در این استان را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۰۸
قطعی مکرر برق در خوزستان را تکذیب می کنم / تهرانی ها صرفه جویی نکنند، خاموشی در پیش است

هوشنگ فلاحتیان در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: ما قطعی برنامه ریزی شده برق نداریم، ممکن است مواردی باشد که به دلیل تعمیرات یا باد و طوفان قطعی برق اتفاق بیفتد، اما این قطعی ها گذراست. همچنین در برخی مناطق استفاده غیر مجاز از شبکه برق ممکن است به دلیل افزایش بار به شبکه قطعی ایجاد کند.

وی با اشاره به افزایش درجه دمای کشور اظهار داشت: امسال پیک بار مصرف برق در برخی استان‌های کشور اتفاق افتاده که در نوع خود بی‌سابقه است.

به گفته معاون وزیر نیرو روز گذشته رکورد مصرف برق کشور زده شد وبه 53 هزارو 200 مگا وات رسید که نسبت به مدت مشابه در تابستان سال گذشته که پیک مصرف حدود 52 هزار و 600 مگاوات بود با 600 مگا وات افزایش مصرف از سوی مشترکین مواجه شده است. با توجه به افزایش دما در روز های آینده پیش بینی می شود مصرف برق باز هم افزایش یابد که در خوشبینانه‌ترین حالت در سال جاری به 54 هزار مگاوات و در بدبینانه‌ترین حالت به 56 هزار مگاوات برسد.

وی گفت : اگر مردم در 45 روز آینده که مصرف برق به پیک خود می رسد 5 تا 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند ما هیچگونه قطعی برق نخواهیم داشت.

فلاحتیان در پاسخ به این پرسش که کدام استانها درمعرض قطعی برق هستند که باید صرفه جویی بیشتری در مصرف انجام دهند اظهار داشت: استان تهران هنوز به پیک مصرف خود نرسیده است برای آنکه در جه حرارت در تهران هنوز به صورت طولانی در بالای 40 درجه قرار نگرفته است ولی پیش بینی ما این است که با افزایش گرما در کلان شهرتهران به پیک مصرف در روز های آینده برسیم.

علاوه بر تهران استانهای سیستان و بلوچستان ‌،‌مازندران ،‌هرمزگان و خوزستان نیز از جمله استان هایی هستند که به دلیل شدت گرما پیک مصرف را خواهند داشت و ضروری است مردم بین ساعت های 4 تا 12 بعد از ظهر همچنین 6تا 10 شب مصرف خود را مدیریت کنند تا بتوانیم تابستان را بدون خاموشی پشت سربگذاریم.

فلاحتاین در پایان خبر داد که فردا مراسم کلنگ زنی شروع عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک و پست 400 کیلو ولت بابرقغ ملک در استان خوزستان زده خواهد شد که با اجرای این پروژه ها شاهد پایداری شبکه در این استان خواهیم بود.

سیما رادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها