اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعلام کردند:

باغ کتاب تهران نمونه موفق در راستای تحقق شعار مدیریت شهری +عکس

اگر می خواهید گشتی فرهنگی و تفریحی داشته باشید سری به باغ کتاب تهران که روز گذشته افتتاح شد بزنید ، بزرگترین پردیس فرهنگی کشور که درشمال اراضی عباس آباد در مساحتی حدود 70 هزا رمتر مربع واقع شده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۵۳
باغ کتاب چند تا چند باز است؟/ چگونه برویم؟

به گزارش جام جم آنلاین،‌ باغ کتاب تهران در مجاورت فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، کتابخانه ملی ایران و باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته و یک مجموعه عظیم فرهنگی را شکل داده است.

این پردیس بزرگترین کتابفروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگسال با 25 هزار مترمربع زیربنا است که 400 هزار عنوان کتاب در آن عرضه شده است.

پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت 12هزار مترمربع به عنوان یک شهربازی علمی دو بخش کودک ونوجوان در باغ کتاب تهران واقع شده است.

جالب آن است که بزرگترین گالری هنری کشور با مساحت 1700 مترمربع به عنوان فضایی برای عرضه آثار هنری از جمله نقاشی و هنرهای تجسمی در باغ کتاب تهران در نظر گرفته شده است .

همه این فضاهای فاخر در دل باغی بزرگ ودر میان فضای سبز اراضی عباس آباد پیش بینی شده و مراجعه کنندگان با قدم زدن در این فضاهای مفرح و جذاب می توانند از مکان های مذکور دیدن کنند.

باغ کتاب تهران در 4 بلوک اصلی طراحی و تفکیک شده است. بلوک A شامل فروشگاه دائمی و موضوعی کتاب است ، بلوک B مشتمل بر گذر فرهنگ است که ورودی های اصلی ، دالان شگفت انگیز و انبار در آن قرار دارد، بلوک C شامل آمفی تاتر روباز ، آمفی تاتر اصلی ، نگارخانه و فروشگاه محصولات فرهنگی است و بلوک D نیز مشتمل بر نمایشگاه تخصصی ، سالن کودک و نوجوان و کارگاه های کودکان و نوجوانان است.علاوه بر 4 بلوک اصلی باغ کتاب تهران ، این پردیس فرهنگی شامل استریو، بلوار ، نمازخانه ، رستوران و دریاچه است.

در حال حاضر بزرگترین کتاب فروشی جهان شعبه اصلی فروشگاه بارنز و نوبل در نیویورک با مساحت 14300 مترمربع است وبعداز آن به ترتیب کتابفروشی پاول درپورتلند آمریکا با مساحت 6300 مترمربع و کتابفروشی استرند با مساحت 5 هزار مترمربع در نیویورک قراردارند.جالب این است که کتابفروشی باغ کتاب تهران با 25 هزارمترمربع مساحت با مجموع مساحت کتابفروشی های اول ، دوم و سوم جهان برابری می کند و به عبارتی، وسعت باغ کتاب تهران معادل مساحت مجموع سه کتابفروشی بزرگترین جهان است.

باغ کتاب تهران از 10 صبح تا 10 شب باز است و علاقه مندان می توانند با استفاده از خط یک مترو به ایستگاه متروی حقانی آمده و از آنجا با خودروهایی که در نظر گرفته شده به باغ کتاب تهران منتقل شوند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها