مرضیه محبوب، سازنده عروسک‌های مجموعه کلاه قرمزی مهمان خندوانه بود.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۲۳
بغضی که به یاد مادر کلاه‌ قرمزی شکست +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، رامبد جوان شب گذشته همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان، از این رویداد فرهنگی گفت و شادی برنامه خندوانه را به کسانی تقدیم کرد که در حوزه کودک و نوجوان برای بچه‌ها کار می‌کنند.

مجری برنامه تلویزیونی خندوانه، پس از اجرای قرعه‌کشی حامی مالی برنامه، از مرضیه محبوب عروسک‌گردان «کلاه قرمزی» و سازنده عروسک‌های «مدرسه موشها» برای حضور در استودیوی خندوانه دعوت کرد.

محبوب ابتدا درباره حضور خود در جشنواره فیلم کودک اصفهان گفت: این روزها کار عروسکی جدیدی در دست ندارم و منتظرم که برای جشنواره فیلم کودک به اصفهان بروم.

وی ادامه داد: جشنواره‌های کودک و تماشای فیلم‌ها می تواند تاثیر بسزایی در آینده کودکان داشته باشد. به یاد دارم که دوران بچگی از طرف مدرسه برای تماشای فیلم‌ها به جشنواره می‌آمدیم. در واقع کودکان از این جشنواره‌ها نکاتی را یاد می‌گیرند که تاثیر مستقیم در زندگی آینده آن‌ها دارد.

محبوب با بیان آثار ساخته شده، پیرامون طراحی و شکل گیری عروسک «کلاه قرمزی» گفت: دهه ۶۰ در پشت صحنه برنامه تلویزیونی ژولی پولی قرار بود، عروسکی جدید به مجموعه کاری ما اضافه شود. من به همراه حسن پورشیرازی در اتاق عروسک‌ها به ساخت عروسک «کلاه قرمزی» رسیدیم و کلاه قرمزی ساخته شد و بعدها فرم و صورت عروسک تغییر کرد.

عروسک گردان «پسر خاله» با اشاره به اینکه همه عروسک‌های کلاه قرمزی خوب و عالی هستند، درباره رسیدن به ایده و شکل گیری عروسک‌ها اظهار داشت: برای ساخت هر عروسک همانند انتخاب بازیگر، ابتدا فیلمنامه و متن را می‌خوانیم و بر اساس داستان مطرح شده، عروسک‌ها را می‌سازیم.

همچنین در ادامه این گفتگو بغض محبوب با یادآوری دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان کلاه قرمزی شکست و خاطره ای شیرین از همکاری خود با فنی زاده در پشت صحنه کلاه قرمزی بیان کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پس از فنی زاده، خانم بخشنده کار عروسک‌گردانی کلاه قرمزی را برعهده گرفته است.

عروسک ساز مجموعه تلویزیونی «شهر موشها» به روند تولید فیلم سینمایی «خاله قورباغه» اشاره کرد و گفت: خاله قورباغه به خاطر انجام کارهای تدوین به جشنواره فیلم کودک نرسید و در مراحل فنی است.

محبوب در پایان پس از ثبت لبخند ۱۵ ثانیه ای خود، قول داد تا برای ۲۰ نفر ورکشاپ پیرامون ساخت عروسک‌ها برگزار کند.

جوان در پایان برنامه خندوانه، نوید ادامه اجرای خنداننده شو و اجرای نجات برای بچه‌های استندآپ کمدی هفته گذشته را داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها