برخی ترکیبات گیاهی نشان داده اند که توانایی پیشگیری از سرطان را دارند و سولفورفان یکی از آنها محسوب می شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۵۵
مواد غذایی سم‌زدا که سرطان را مغلوب می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصرایران، اگر قصد جلوگیری از ابتلا به سرطان را دارید، یک اقدام باید در بالای فهرست فعالیت های شما قرار بگیرد: سم زدایی. انسان در هر گوشه ای - مبلمان خانه، پوشاک، غذا، آب، هوا - در معرض عوامل سرطان‌زا قرار دارد و بدن برای خلاص شدن از شر آنها به کمک نیاز دارد.

خوشبختانه، روش های طبیعی و امن بسیاری برای از بین بردن این بسته های سمی مضر وجود دارند. شما می توانید روزه‌داری یا دیگر روش های سم زدایی محبوب را مد نظر قرار دهید، که البته برخی از آنها شدید و پر هزینه هستند.

این در شرایطی است که می توان رژیم سم زدایی را ساده حفظ کرد و یک نصیحت آسان را دنبال کرد: به میزان زیاد سبزیجات چلیپایی مصرف کنید.

مطالعات جدید نشان داده اند که ترکیبی به نام سولفورفان که در سبزیجات چلیپایی یافت می شود، می تواند ژن سم زدایی بدن انسان را فعال کند و به بدن در خلاص شدن از سمومی که به شکل گیری سرطان منجر می شوند، کمک کند.

برخی ترکیبات گیاهی نشان داده اند که توانایی پیشگیری از سرطان را دارند و سولفورفان یکی از آنها محسوب می شود. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که سولفورفان توانایی از بین بردن سلول های سرطانی به صورت انتخابی را دارد و توانایی آن در تغییر ژن ها به نحوی که سم زدایی را بهبود می بخشد بر مزایای آن افزوده است.

ترکیب این دو توانایی، سولفورفان را به یک مبارز برتر در برابر سرطان تبدیل می کند. مطالعه آثار ضد سرطانی سولفورفان روی سلول های انسان، انسان و موش ها توسط پژوهشگران دانشگاه پیتزبورگ، نتایج زیر را در بر داشته است:

- سولفورفان ژن های مسئول سم زدایی عوامل سرطان‌زا هم در سلول های سالم و هم در سلول های سرطانی گلو و دهان انسان را فعال می کند.

- افراد سالم که عصاره حاوی سولفورفان را در دهان خود غرغره کرده بودند نیز به طور موثری این ژن های سم‌زدا را در سلول های دهان تحریک کرده بودند.

- موش های مستعد ابتلا به سرطان سر و گردن که سولفورفان دریافت کرده بودند، در مقایسه با موش هایی که به آنها سولفورفان داده نشده بود، تومورهای کمتری داشتند.

سولفورفان ترکیبی است که در سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم، کلم، کلم کیل، بوک چوی، و جوانه بروکسل یافت می شود. در این میان، بروکلی و جوانه های بروکلی بهترین منبع برای سولفورفان هستند و از این رو، باید در صدر فهرست قرار بگیرند.

مکمل های سولفورفان نیز در بازار وجود دارند که پس از مشورت با پزشک خود می توانید از آنها استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها