معاون سیمای رسانه ملی گفت: در تابستان 400 فیلم سینمایی، 9 سریال تلویزیونی ایرانی که بیش از دو برابر گذشته است، 1106 قسمت مسابقه و 835 مستند روی آنتن می رود.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۱۰
نمایش بیش از ۴۰۰ فیلم سینمایی و ۹ سریال تلویزیونی در تابستان

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی میرباقری در نشست معاون سیمای رسانه ملی با اهالی رسانه افزود: با توجه به شرایط کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در تابستان تلاش اصلی ما این است که در تابستان مکمل هایی را در عرصه‌های مختلف ارائه دهیم تا کودکان و نوجوانان در کنار درس هایی که آموخته اند به کار بگیرند.

آن طور که خبرگزاری صدا و سیما نوشته است، وی اردوهای جهادی، کتابخوانی، توجه به مسائل اعتقادی، قران آموزی و... را محورهایی دانست که دربرنامه‌های مختلف دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در تابستان از صبح تا شب چندین برنامه را با توجه به ترویج روحیه شادابی و نشاط روی آنتن خواهیم برد؛ ده‌ها برنامه هم با هدف گزارش فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف کشور در تابستان و افزایش مطالبه گری مردم روی آنتن خواهد رفت.

معاون سیمای رسانه ملی گفت: شبکه نهال یا کودک، امید یا نوجوان، ورزش و نسیم به صورت ساختاری یا موضوعی از صبح تا شب ویژه برنامه‌های مختلفی دارند؛ علاوه بر این‌ها شبکه‌های مختلف مستند مسابقه سریال فیلم و... برای تابستان در نظر گرفته‌اند.

وی گفت: اکنون ۴۸ سریال در مرحله تحقیق و نگارش داریم و تلویزیون در رابطه با سریال‌های ایرانی رکورد قابل اعتنایی دارد؛ در کل تابستان ۹ سریال روی آنتن خواهد رفت و شبکه‌های یک، سه و پنج و از نیمه تابستان شبکه دو سریال‌های ایرانی روی آنتن خواهند برد.

وی ادامه داد: در شبکه نسیم نیز در حال تولید سریال هستیم و با رسیدن این سریال در تابستان هر شب پنج سریال ایرانی روی آنتن خواهیم برد.

معاون سیمای رسانه ملی گفت: در ماه مبارک رمضان، چون مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد و شب‌های قدر داشتیم اگر می‌خواستیم سریال طنزی را روی انتن ببریم ۱۰ روز به تعطیلی می‌خوردیم و این کار را نکردیم و جبران آن را در تابستان خواهیم داشت.

جزییات سریال‌ها و برنامه‌های تابستانی رسانه ملی

مدیران شبکه‌های مختلف سیما جزییات برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی تلویزیون را تشریح کردند.

مدیر شبکه پنج سیما نیز در این نشست گفت: پیش از این گفته شد ۲۰ سریال در مرحله نگارش داریم که اکنون دو سریال به پخش رسیده است. اثر ۴۰ قسمتی در جستجوی آرامش از هفته آینده روزهای پنج شنبه و جمعه روی آنتن می‌رود.

مجید زین العابدین افزود: همزمان با آن، سریال طنز لژیونر که در ۱۵ قسمت تهیه شده است شب‌های زوج روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: در حوزه برنامه‌های غیر نمایشی برنامه رنگین کمان که دو سال به دلایل ساختاری تعطیل شده بود از هفته آینده آغاز می‌شود؛ برنامه صبحگاهی مان نیز که حوالی امروز نام دارد احیا می‌شود.

زین العابدین گفت: مسابقه‌های تلفنی پلاک ۵ دو تا سه نوبت در روز پخش خواهد شد و شب فیروزه‌ای نیز برای دومین سال از ۱۷ تیر از کنار مقبره حافظ روی انتن می‌رود.

وی افزود: درباره حوزه مهارت آموزی و کارآفرینی نیز ۱۰۰ برنامه با ۱۰۰ کارآفرین تهیه شده است.

علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سیما نیز در این نشست گفت: حالا خورشید برنامه صبحگاهی ماست که به زودی روی آنتن خواهد رفت؛ برنامه طبیب را ویژه تابستان تهیه کرده ایم و چند برنامه ورزشی و جادوی صدا را نیز روی آنتن خواهیم برد.

وی افزود: برنامه‌ای نیز با عنوان هواتو دارم تهیه کرده ایم که مباحث نوجوانان را مطرح خواهد کرد؛ نون جوانی هم برنامه‌ای است که با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و جوانان تولید شده است.

مدیر شبکه سه سیما ادامه داد: سریال‌های پنچری و لیسانسه‌ها نیز در تابستان پخش خواهد شد؛ همچنین برنامه هفت به زودی روی آنتن خواهد رفت، اما هنوز مجری آن تعیین نشده است؛ چند برنامه معارفی جدید نیز ویژه تابستان تهیه کرده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها